arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

آسمان تهران غبار آلود می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد ناگهانی طی امروز (۲۲ مهر) سبب غبار آلود شدن آسمان پایتخت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد ناگهانی طی امروز (۲۲ مهر) سبب غبار آلود شدن آسمان پایتخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با توجه به ناپایداری جوی طی امروز (۲۲ مهر) با وجود ازدیاد تردد خودروها، در اکثر مناطق پایتخت وضعیت مطلوب کیفیت هوا برقرار است البته با کاهش میزان ناپایداری جوی بر غلظت ذرات معلق افزوده و در ساعات پیش ازظهر در برخی مناطق پرتردد سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به‌تدریج با افزایش نسبی سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود اما با وزش باد ناگهانی در پاره‌ای از مناطق مستعد، احتمال گسیل گرد و خاک و غبار آلود شدن آسمان در برخی ساعات بعد ازظهر وجود دارد.

در ساعات پایانی امروز نیز به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی و کاهش سرعت باد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۲۳ مهر) ادامه دارد و همزمان با ازدیاد تردد خودروها تجمع ذرات معلق در برخی مناطق کیفیت هوا را در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد همچنین طی روز افزایش ابرناکی همراه با کاهش سرعت باد باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود که به‌ تبع آن در اواخر وقت فردا (۲۳ مهر) در اکثر مناطق پایتخت به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۰ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۰ همچنان در شرایط سالم است.

نظرات بینندگان