arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

سازمان بنادر: نفتکش سابیتی به تنگه باب المندب رسیده / این نفتکش تا ٩ روز آینده به بندرعباس می رسد / محموله نفتکش ١٤٠ هزار تن نفت خام است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد. بر اساس اظهارت مدیرعامل سازمان بنادرو دویانوردی سابیتی اکنون در حدود تنگه باب المندب رسیده است به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس بندر عباس می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، محمد راستاد در خصوص آخرین وضعیت نفتکش سابیتی گفت: با اقدامات به موقع توسط دریانوردان حاضر در کشتی موفق به مدیریت حادثه و خسارت شدیم تا جایی که از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری شد.

وی که با ایرنا گفتگو می کرد، ادامه داد: کشتی سابیتی با شرایط پایدار مسیر خود به سمت خلیج فارس ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که تا ٩ روز آینده به بندرعباس برسد.

راستاد خبر داد که به محض ورود سابیتی به بندرعباس تعمیرات مورد نیاز برای رفع خسارت وارد شده به کشتی آغاز خواهد شد.

بر اساس اظهارت مدیرعامل سازمان بنادرو دویانوردی سابیتی اکنون در حدود تنگه باب المندب رسیده است به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس بندر عباس می رسد.

راستاد میزان محموله نفت کش را ١٤٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و خبر داد که با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده است و خسارتی به محموله کشتی وارد نشده است.

راستاد علت حادثه را اصابت شی خارجی( موشک) اعلام کرد و گفت: مراجع ذی صلاح در حال بررسی دلیل ایجاد حفره در بدنه کشتی هستند.

راستاد هم چنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده کشتی انگلیسی که حدود یک ماه پیش توسط ایران رفع توقیف شد، گفت: پرونده حقوقی کشتی انگلیسی در دادگاه بندرعباس باز است اما هنوز رقم غرامتی که باید به ایران پرداخت کنند مشخص نشده است.

وی گفت: به زودی متخصصان و کارشناسان دریایی میزان غرامت را اعلام و نماینده کشتی در ایران موظف به پرداخت خسارت وارده است.

نظرات بینندگان