arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰

نزدیک شدن "اروس" به زمین پس از 45 سال+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن نجوم اهواز از نزدیک شدن سیارک اروس به زمین در روز 10 بهمن ماه خبر داد و گفت: این سیارک پس از 45 سال به نزدیکترین فاصله خود به زمین می رسد که این رخداد تا سال 2056 اتفاق نخواهد افتاد.

خسرو جعفری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، سیارک "اروس" را نزدیکترین سیارک به زمین دانست و افزود: این سیارک پس از اندازه گیریهای دقیق در مقیاس منظومه شمسی و با قرارگرفتن کاوشگر NEAR-Shoemaker  ناسا در مداری بر گرد آن تاریخ ساز شد.



دبیر انجمن نجوم اهواز اضافه کرد: بعد از "گانیمد 1063"، اروس دومین سیارک بزرگ نزدیک به زمین است.



وی از نزدیک شدن این سیاره به زمین در آخرین فصل از سال 1390 خبر داد و اظهار داشت: سیارک اروس در روز 10 بهمن ماه در نزدیکترین فاصله از زمین قرار می گیرد هرچند این نزدیکی آن قدر زیاد نیست که تا حد سیارکهای مجاور زمین برسد؛ اما در این زمان اروس در فاصله 0.18 واحد نجومی از زمین یعنی حدود 70 برابر فاصله بین زمین و ماه قرار می گیرد.


مسیر گذر سیارک اروس

جعفری زاده یادآور شد: پس از ژانویه 1957 ، این نزدیکترین فاصله اروس به کره زمین است. این رخداد نجومی تا ژانویه 2056 تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این روز فرصت مناسبی برای رصد این جرم آسمانی است، ادامه داد: رصد این سیارک در محدوده صورتهای فلکی "اسد"، "سکستانت" و "نهر" یافت می شود.

این ستاره شناس به درخشندگی این سیارک اشاره کرد و یادآور شد: قدر (درخشندگی) این سیارک از روز 22 دی ماه 9.2 است و  تا 8 بهمن به 8.8 می رسد و تا روز 24 بهمن قدر آن به 8.6 خواهد  رسید. قدر یا درخشندگی این سیارک در روز 6 اسفند ماه به قدر 9.0 باز می گردد.

نظرات بینندگان