arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰

اظهارات منسوب به سردار سلیمانی درباره عراق صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفتگو با یک رسانه عراقی اظهارات منتشر شده به نقل از سردار قاسم سلیمانی را عاری از صحت خواند و آن را در راستای پروژه ایران هراسی دانست.

حسن دانایی فر در گفتگو با پایگاه سومریه گفت: آنچه توسط رسانه ها درباره صحبت های سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده است از اساس صحت ندارد و تکذیب می شود.

وی تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بر اساس احترام متقابل بنا شده است و این گونه جریان سازی ها در راستای پروژه ایران هراسی است که برخی از کشورهای غربی و منطقه دنبال می کنند.

دانایی فر تصریح کرد: عراق کشوری مستقل است که اجازه دخالت در امور داخلی را به هیچ کشوری نمی دهد و راضی نیستیم دیگران در عراق دخالت کنند.

سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به ارتباط نزدیک ایران با تمام گروه های عراقی گفت: پرونده آقای طارق هاشمی و مسایل دیگر داخلی مربوط به خود رهبران عراق است. این کشور رهبران فهیم، فرهیخته و با تجربه ای است که این مسائل را حل کند. ما دخالتی در این امور نداریم ولی با توجه به ارتباط خوب جمهوری اسلامی ایران با همه گروه ها، توصیه های دوستانه ای داریم.
نظرات بینندگان