arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازداشت مدیر آمدنیوز / یونسی: آیت‌الله یزدی به من گفت: کرباسچی را بگیرید / سفر هیات انگلیسی به تهران درباره راکتور اراک / نفتکش ایرانی پس از حمله موشکی به آن، کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روح الله زم بازداشت شد - سپاه پاسداران از گرفتارشدن «روح الله زم»، سرشبکه سایت «آمدنیوز» توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است که «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم» را «به داخل کشور هدایت و بازداشت» کرد.

نوشین جعفری با وثیقه آزاد شد - نوشین جعفری، عکاس خبری که از مردادماه سال جاری بازداشت شده بود امروز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد - شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده است. اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از یک مقام کرد از این اقدام روسیه در شمال سوریه خبر داد.

متخصصان انگلیسی برای مدرن‌سازی راکتور اراک وارد تهران شدند - سفارت انگلیس در تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک تیم از متخصصان هسته‌ای به سرپرستی پروفسور «رابین گریمز» مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا امروز (دوشنبه) وارد تهران شده است تا به همراه یک تیم از متخصصان چینی مراحل بعدی پروژه مدرن سازی راکتور اراک را به پیش ببرد.

نفتکش سابیتی ٩ روز دیگر به بندرعباس می رسد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد. بر اساس اظهارت مدیرعامل سازمان بنادرو دویانوردی سابیتی اکنون در حدود تنگه باب المندب رسیده است به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس بندر عباس می رسد. محمد راستاد میزان محموله نفت کش را ١٤٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و خبر داد که با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده است و خسارتی به محموله کشتی وارد نشده است.

باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم - حجت الاسلام‌ حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ما بردن مردم به بهشت نیست اما باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم و با کسانی که می‌خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند مقابله نماییم.

سفر محرمانه برادر بن زائد به تهران - میدل ایست آی مدعی شد: طحنون بن زائد مشاور امینت ملی امارات و برادر کوچکتر ولیعهد طی سفری محرمانه، 48 ساعت اخیر را به منظور کاهش بحران در خلیج فارس در تهران گذرانده است. حسن روحانی هم در نشست خبری خود  سفر برخی مقام های امارات را تایید کرد.

آیت الله مکارم در بیمارستان بستری شد - دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بنا بر توصیه پزشکان جهت انجام برخی از امور درمانی در یکی از بیمارستان‌های تهران به سر می‌برند. به اطلاع مومنین و مقلدان بزرگوار ایشان می‌رساند همانطور که سابقاً نیز اطلاع‌رسانی گردید، حال عمومی معظم له خوب است و به زودی پس از تکمیل مراحل درمانی ان شاءالله به قم مراجعت می‌کنند.» پس از بستری شدن آیت الله مکارم،  مقام معظم رهبری هم از او عیادت کرد.

واکنش پلیس به اجاره ساعتی سوئیت در تهران - سلیمانی جانشین فرمانده ناجا به اجاره ساعتی سوئیت‌ها واکنش نشان داد با بیان اینکه پیشگیری از جرم هم جزو مواردی است که پلیس در مورد آن به مسئولان هشدارهای لازم را می‌دهد، گفت: پلیس در هرجایی که متوجه شود جرمی رخ داده ورود می‌کند و با جرم رخ داده و مجرمان برخورد خواهد کرد، اما ما بنگاه معاملاتی نیستیم که بگوییم اجاره بدهید یا ندهید. سلیمانی ادامه داد:‌در این خصوص نیز ما هشدارهای لازم را می‌دهیم و این موارد را کنترل و بررسی هم می‌کنیم در جایی اگر لازم باشد با حکم قانون پلمب هم خواهیم کرد.

یونسی: آیت‌الله یزدی به من گفت: کرباسچی را بگیرید --- یونسی وزیر اسبق اطلاعات گفته: آیت‌الله یزدی، رئیس وقت قوه قضائیه (زمانی که من دادستان تهران بودم)در مورد آقای کرباسچی که تازه از اصفهان آمده و شهردار تهران شده بود می‌گفت بروید جلوی آقای کرباسچی را بگیرید. من می‌گفتم همین‌طور که نمی‌شود رفت جلوی کسی را گرفت، باید شهردار خلافی انجام دهد تا با او برخورد شود، تازه آن هم قانونی.

روحانی در نشست خبری دیروز خود چه گفت؟ --- رییس جمهور: هر زمان بدانم ملاقات و جلسه‌ای مشکل را حل می‌کند من هستم؛ حاضرم در این راه قربانی شوم / سفر‌هایی از امارات به ایران انجام و روابط ما بهتر شده / آنچه در دریای سرخ اتفاق افتاد، کار یک رژیم با کمک چند کشور بود / اگر جنگ یمن به آتش بس منتهی شود، یکی از گره‌های بین ایران و عربستان باز خواهد شد / ترامپ یک ویژگی دارد که کار را سخت کرده؛ یک روز یک نفر را واسطه گفتگو با ما می‌کند، بعد می‌گوید من اصلا به ایشان حرفی نزده بودم / ترکیه دولت دوست ماست؛ اما شیوه آن‌ها را در ماجرای شمال سوریه نمی‌پذیریم

ترامپ جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد --- رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی با صدور یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه اعمال خواهد کرد.  ترامپ گفته: «این فرمان، مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می‌کند.»

نظرات بینندگان