arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

محققان بلژیکی دریافتند: سطوح بالای آلودگی هوا منجر به سقط جنین می شود

نتایج پژوهش های محققان دانشگاه هاسلت بلژیک  نشن می دهد که سطوح بالای آلودگی هوا به شکل مستقیم و غیرمستقیم منجر به سقط جنین می شود. درواقع این نتایج تایید کننده پژوهش های مشابه در این زمینه محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج پژوهش های محققان دانشگاه هاسلت بلژیک  نشن می دهد که سطوح بالای آلودگی هوا به شکل مستقیم و غیرمستقیم منجر به سقط جنین می شود. درواقع این نتایج تایید کننده پژوهش های مشابه در این زمینه محسوب می شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، همه ما می دانیم که آلودگی هوا پیامدهایی جدی دارد اما شاید بسیاری از افراد مطلع نباشند که آلودگی هوا منجر به سقط جنین نیز می شود.

سقط جنین ناخواسته یکی از مشکلات رایج زندگی امروزی است. بسیاری از مادران باردار در سراسر جهان بدون آن که خودشان مایل باشند فرزندانشان را از دست می دهند و شاید بسیاری از آنها نیز از لت دقیق این سقط جنین مطلع نباشند. موضوعی که به نظر می رسد در کشورهایی با آلودگی هوا بیشتر مشاهده می شود.

بالاترین نرخ  سقط جنین در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد و گاهی قابل پیشبینی نیستند. شواهد در حال رشد نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند بر رشد جنین تأثیر بگذارد. برای اینکه بدانید آیا میزان آلودگی هوا ممکن است با سقط جنین از دست رفته باشد یا خیر می توانید نگاهی داشته باشید به نتایجی که لیقیانگ ژانگ در دانشگاه پکن با همراهی همکارانش کشف کرد. این گروه با بررسی سوابق بهداشتی در حدود 255000 زن باردار در پکن به نتایج مذکور رسیدند.

این تیم  داده هایی را در مورد سطح چهار آلاینده هوا بررسی کردند. داده هایی که در ایستگاه های کنترل هوا در نزدیکی محل زندگی زنان باردار ثبت شده بود. محققان  ضمن ردیابی میزان ذرات ریز مانند دوده ، میزان دی اکسید گوگرد ، ازن و مونوکسید کربن متوجه تاثیر آلودگی بر سقط جنین شدند.

تقریباً کمتر از 7 درصد از زنان یعنی حدود 17.500 نفر در سه ماهه اول بارداری خود سقط جنین داشتند. به نظر می رسید که زنان بالای 39 سال و افرادی که به عنوان کارمند در مراکز تجاری اداری مرکز شهر کار می کردند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

به نظر می رسد آلاینده های هوا به جفت نفوذ می کنند و سپس به جنین می رسند.این مواد شیمیایی ممکن است به DNA آسیب برساند یا رشد جنین را مختل کنند. ژانگ و همكارانش می نویسند كه "زنان باردار یا كسانی كه می خواهند باردار شوند ، باید خود را از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا محافظت كنند. نه تنها برای سلامتی خودشان بلکه برای سلامت جنینشان."

نظرات بینندگان