arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

۲.۸میلیون زائر از مرزهای چهارگانه کشور به کربلا رفتند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور گفت: ۲ میلیون و ۸۱۴هزار و ۱۵۹ زائر اربعین حسینی در ۱۵روز نخست ماه صفر از مرزهای چهارگانه خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه از خوزستان رهسپار کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲.۸میلیون زائر از مرزهای چهارگانه کشور به کربلا رفتند

سردار احمد نوریان روز سه‌شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۹۵۳هزار زائر اربعین از چهار مرز رسمی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشتند.
وی گفت: از مجموع ترددها،  ۵۶درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران ، ۲۵درصد از شلمچه ، ۱۱درصد از چذابه ، پنج درصد از خسروی و سه درصد از طریق مرزهای هوایی کشور به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
سردار نوریان گفت: غیر از مرز خسروی که از ساعت هفت صبح تا ۱۶بعد از ظهر با درخواست طرف عراقی بر روی تردد زائران اربعین باز است بقیه مرزهای کشور به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت بر روی زائران گشوده است و همه نیروهای پلیس در بخش‌های مختلف در کنار سایر دستگاه‌های پشتیبانی و مردمی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی درادامه افزود: در روزهای پیش رو آهنگ بازگشت زائران اربعین حسینی به میهن اسلامی تندتر خواهد شد به همین دلیل تمهیدات لازم برای بازگشت روان و بدون معطلی زائران اندیشیده شده است.
سردار نوریان روند ورود زائران به کشور در زمان حاضر را روان ولی پرحجم بیان کرد و افزود: نیروی انتظامی در چهار گذرگاه رسمی کشور۲۸۰گیت خروجی و ورودی را فعال کرده و به تناسب نیاز ، موقعیت گیت های گذرنامه (ورودی و خروجی) تغییر می کند تا زائران عزیز معطل نشوند.  
این فرمانده ارشد نیروی انتظامی به زائران بازگشته از شهرهای مقدس عراق توصیه کرد پس از بازگشت به کشور در موکب های مردمی به اندازه کافی استراحت کنند و به هیچ وجه در موقع خستگی رانندگی نکنند تا حلاوت این زیارت تبدیل به ناراحتی و زحمت برای خانواده ها نشود.
سردار نوریان همچنین از زائران اربعین حسینی خواست به تذکرها ،  پیام ها و هشدارهای محیطی پلیس که متضمن ایمنی و سلامت آنان است توجه کنند و ماموران پلیس را در انجام درست ماموریت شان یاری کنند.
در ۲ هفته اخیر فرماندهان رده‌های مختلف نیروی انتظامی به منظور سرکشی ، مدیریت ، رصد و پایش تردد زائران اربعین حسینی به مرزهای چذابه و شلمچه سفر کرده اند.   
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی ادامه می یابد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان