arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

نبیه بری: خطر وضعیت مالی برای لبنان بیشتر از خطر اسرائیل است

"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه کشور بر سر دو راهی و سردرگمی قرار دارد، گفت: وضعیت بحران مالی دردناک تر و خطرناک تر از اسرائیل و تجاوز آن به خاک لبنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه کشور بر سر دو راهی و سردرگمی قرار دارد، گفت: وضعیت بحران مالی دردناک تر و خطرناک تر از اسرائیل و تجاوز آن به خاک لبنان است.

به نوشته روزنامه "الجمهوریه" ، بری دیروز (سه شنبه) در دیدار با "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان در خصوص پیگیری وضعیت آتش سوزی ها و مهار آن در کشور تاکید کرد، باید تمام مسائل مربوط به اصلاحات اقتصادی و تصویب بودجه 2020 مورد پیگیری قرار بگیرد، زیرا اوضاع اقتصادی و مالی کشور به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است.

وی با ابراز نارضایتی از "اوضاع سیاسی رو به انفجار در لبنان" گفت: اسرائیل با سوء استفاده از وضعیت داخلی و جنجال سیاسی در نقطه مرزی "الوزانی" 15 متر به داخل خاک لبنان تجاوز کرده است؛ بخشی که بسیار مهم و پر معنی است و با تلاش ما برای تثبیت مرزهای دریایی و زمینی لبنان ارتباط تنگاتنگی دارد.
به نوشته الجمهوریه، حریری نیز در این دیدار که "علی حسن خلیل" وزیر اقتصاد لبنان هم حضور داشت، با ابراز نارضایتی از روند امور در لبنان گفت: در نشست دو روز پیش هیئت وزیران قرار بود موارد مورد توافق در خصوص بسته اصلاحات اقتصادی و بودجه مصوب شود و در این خصوص تفاهم حاصل شده بود، اما ناگهان با عقب گرد برخی حاضران روبه رو شدیم که این جای تعجب دارد و نمی توان پاسخی برای آن یافت.

آتش اقتصادی و مالی، تهدید جدی در لبنان

الجمهوریه با اشاره به آتش سوزی ها در مناطق گسترده ای از جنگل ها و فضای سبز لبنان و نیز مناطق مسکونی، نوشت: لبنان در قبضه دو آتش است: آتشی که ثروت های طبیعی و جنگل های کشور را به کام خود می کشد و آتش بحران سیاسی، اقتصادی و مالی که زندگی همه لبنانی ها را در معرض تهدید قرار داده است.

به نوشته این روزنامه ، اگر باران دیشب (سه شنبه شب) نبود، دایره آتش سوزی ها در لبنان همچنان گسترش یافته و نه دولت و نه نیروهای امنیتی و نهاهای وابسته به آن قادر به مهار آن نبودند.

برخی به عمدی بودن این آتش سوزی ها نیز اشاره داشته اند، اما این فقط در حد گمان و دیدگاهی است که هیچ کس آن را به طور رسمی اعلام نکرده است.

"وسام ابوخشفه" رئیس اداره هواشناسی لبنان در گفت و گو با الجمهوریه گفت: شرایط برای بروز آتش سوزی مهیا بود، به این معنی که در فصل پاییز درختان خشک و رطوبت هوا نیز کاهش می یابد و به موازات آن شاهد افزایش درجه دما و وزش بادهای گرم بودیم؛ همه این موارد موجب امتداد آتش سوزی می شود، اما نه اینکه این چنین موجب شعله ور شدن آتش شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان