arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

"بعید نیست جریان خاص در دولت منجر به امنیتی شدن انتخابات شود"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات رئیسه مجلس می گوید بعید نیست جریان خاص در دولت و فتنه گران اقداماتی انجام دهند که منجر به امنیتی شدن انتخابات شود.

 محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب درباره تلاش برای جلو گیری از چالش امنیتی نشدن فضای انتخابات، گفت: کسانی که به دنبال امنیتی کردن انتخابات هستند، دشمنان این نظام اند.


وی که معتقد است جریان فتنه و انحرافی هر دو در اختیار نظام سلطه هستند و بعید نیست که اقداماتی انجام دهند که منجر به امنیتی شدن فضای انتخابات شود، افزود: این فرمایش رهبری هم هشداری است به نظام سلطه و عوامل آنها در داخل و خارج از کشور و هم بیدار باشی برای مسئولینی که در داخل کشور وظیفه برگزاری انتخابات رابر عهده دارند وهم تمهیدی برای آماده شدن مردم برای اینکه مراقبت باشند که جریان وابسته به نظام سلطه در داخل کشور، نتوانند در امنیتی کردن فضای انتخابات موفق شود.


عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به اینکه دشمنان نظام برای تاثیر گذاری بر انتخابات مجلس نهم از چه شیوه هایی استفاده می کنند؟، با اشاره به تجربه ادعای تقلب در انتخابات، افزود: القاء تقلب موجب می شود که بعد از انتخابات، افراد متوهم و نادان به میدان بیایند با توهم تقلب از التهاب انتخابات استفاده کرده و فضای کشور را امنیتی کنند.
وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال 88 ، ادامه داد: هیچ بعید نیست اتفاقی که افتاد در سال 90 تکرار شود، و اگر ما دقت نکنیم و مسئولین هوشیار نباشند، بعید نیست که در برخی از شهرها رخداد ها تکرار شود و توهم تقلب در شهرهای بزرگ دامنه دار شود.


وی با اشاره به مدل اعتراضات در روسیه و برخی از اظهارات درباره برنامه ریزی غرب برای پیگیری این شیوه در ایران، گفت: این مدل را نمی شود منکر شد. چرا که خصوصا در شهرستانها به دلیل جنس رقابت که بیشتر قومی و قبیله ای است، اتفاقا التهاب ها بیشتر است و ممکن است بستر مناسبی برای نامزدها و طرفدارانی که در انتخابات رای نمی آورند باشد تا به این التهاب ها دامن بزنند. اما فکر می کنم به دلیل کوچک بودن فضا در شهرستانها، این قبیل اعتراضات قابل جمع شدن باشد. چرا که خود افراد هم ملاحظاتی  دارند.


دهقان با اشاره به احتمال اقداماتی از سوی جریان انحرافی، گفت: از اول انقلاب هر جریانی روبروی نظام ایستاده است، تمام مخالفین نظام از صدر تا ذیل همه پشت سر او قرار می گیرند که نمونه واضح آن را همه در سال 88 دیدند که بخشی از جریان اصلاحات خود را به دامن نظام سلطه انداخت و با جریان منافقین،بهائیت و حزب توده یکی شد.
عضو هیات رئیسه مجلس، تصریح کرد: همانطور که کسانی در سال 88 پشت جریان فتنه ایستادند و کمک کردند، اگر جریان خاص در دولت بتواند کاری انجام دهند، پشت سر این جریان نیز قرار می گیرند. کما اینکه وزیر اطلاعات هم چندی قبل اعلام کرد بین جریان فتنه و انحرافی نوعی همبستگی وجود دارد.


وی در پاسخ به اینکه چگونه جریانی در دل دولت می تواند اپوزسیون باشد، به برخی اقدامات اصلاح طلبان در مجلس ششم اشاره کرد و افزود: مگر جریان اصلاحات در درون نظام نبود که سال 82 در مجلس تحصن کردند؟ ولی از آنجا که آن دوران، سال های افول اصلاح طلبان بود و آنها قدرت بسیج کنندگی خود را از دست داده بودند، موفق به تهیج مردم نشدند و الا آن تحصنی که در مجلس صورت گرفت می توانست جرقه ای برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد.


عضو فراکسیون اصولگرایان دلیل موفق نبودن تحصن نمایندگان مجلس ششم را رو شدن پرونده شهرام جزایزی دانست که بسیاری از اصلاح طلبان از متهمان آن بودند و افزود: از آن پس مردم خیلی نسبت به آنها ناامید شده بودند و لذا رد صلاحیت آنها هیچ اثری جدی بر انتخابات نداشت.
 دهقان تصریح کرد: در آینده هم اگر افرادی در درون دولت که به عنوان جریان انحرافی هستند، ممکن است این کار را انجام دهند.
نظرات بینندگان