arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

واکنش کمیسیون امنیت به توهین به سرود ملی ایران: بحرین باید پاسخگو باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توهین به پخش سرود ملی ایران در بازی تیم ملی فوتبال ایران با بحرین را اقدامی سازمان یافته و طراحی شده دانست و گفت که باید دولت بحرین پاسخگو باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به توهین بحرینی‌ها به پخش سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین گفت: سرود ملی هر کشور نماد فرهنگی و ملی آن کشور محسوب می‌شود در جریان تمامی مسابقات ورزشی وقتی سرود ملی کشوری پخش می‌شود تماشاگران، بازیکنان، مربیان و کادر داوری به احترام می‌ایستند حتی کشورهایی که گاهی با یکدیگر مناقشه دارند و یا در حال تخاصم هستند هم به سرود ملی آن کشور احترام می‌گذارند.

وی افزود: اتفاقی که در مسابقه فوتبال ایران و بحرین رخ داد اتفاقی نادری در میدان ورزشی است کشورهایی که برای سرود ملی سایر کشورها احترام می‌گذارند شأن، فرهنگ و شخصیت خود را نشان می‌دهند. متاسفانه تماشاگران بحرینی و بازیکنان آنها از شأن، شخصیت و فرهنگ لازم برای بودن در یک مسابقه ورزشی بین المللی برخوردار نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به این توهین عکس العمل نشان دهد» افزود: حداقل ترین کار آن است که با افرادی برخورد شود که نمی‌توانند شأن یک کشور را رعایت کنند آنها باید از عرصه‌های ورزشی بین الملی حذف شوند تا یاد بگیرند چطور ادب، احترام و نزاکت متقابل را حفظ کنند.

نقوی حسینی یادآور شد: اگر تنها عده‌ کمی از تماشاگران بحرینی واکنشی به پخش سرود ملی کشورمان داشتند شاید تا حدی می‌توانستیم آن را توجیه کنیم، اما وقتی اکثریت تماشاگران و بازیکنان تیم بحرین عکس العمل ناشایست به سرود ملی نشان می دهند و خارج از ادب و نزاکت رفتار می‌کنند یعنی این کار سازمان یافته، طراحی و مدیریت شده از قبل بوده است. تاکنون ندیده ایم در بازی بین الملی، بازیکنان تیم مقابل رفتار بی ادبانه و بی نزاکتی نسبت به سرود ملی تیم مقابل نشان دهند دولت بحرین و فدراسیون این کشور باید پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان