arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

روسیه: توافق بین دمشق و کردها به معنای تحویل کنترل همه مناطق سوریه از جمله نواحی مرزی با ترکیه به دولت دمشق است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از دستیابی به توافق بین دمشق و کردهای سوری استقبال می‌کند، گفت: مسکو از تمامیت ارضی سوریه و قرار گرفتن تمام مناطق مرزی این سرزمین تحت پوشش دولت مرکزی حمایت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از دستیابی به توافق بین دمشق و کردهای سوری استقبال می‌کند، گفت: مسکو از تمامیت ارضی سوریه و قرار گرفتن تمام مناطق مرزی این سرزمین تحت پوشش دولت مرکزی حمایت می‌کند.

ماریا زاخارووا امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما اطمینان داریم که دستیابی به ثبات درازمدت و پایدار در سوریه تنها بر مبنای احیای حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ممکن است.

وی افزود: این به معنی تحویل کنترل همه مناطق از جمله نواحی مرزی با ترکیه به دولت سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در این رابطه فقط می‌توان از دستیابی به توافق مربوط بین دمشق و کردها استقبال کرد.

روسیه به تازگی از برقراری گفت وگوها میان دولت سوریه و کردها خبر داد که در پایگاه حمیمم در سوریه برگزار شده است.

لاوروف در این رابطه گفت: ما خواهان آن هستیم که وضعیت کنونی بین سوریه و تشکیلات کردها حل و فصل شود. چنین گفت‌وگویی آغاز شده و نخستین نتایج از آن به دست آمده است.

سخنگوی وزیر خارجه روسیه گفت: بارها اعلام کردیم که منافع قانونی ترکیه برای تامین امنیت در مرز خود را می‌پذیریم در همین حال خواهان آن هستیم که بین سوریه و ترکیه همکاری‌ و گفت‌وگو آغاز شود.

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت: ثبات طولانی مدت در سوریه تنها با احیای حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور ممکن است این بدان معنا است که کل سوریه حتی مناطق مرزی با ترکیه نیز باید در نهایت تحت کنترل دولت قانونی سوریه قرار گیرد.

ترکیه هفته گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام دارد و علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.

حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت و کردهای شمال سوریه را ناچار کرد که برای محافظت از خود در برابر ارتش قدرتمند ترکیه، به توافق با دولت مرکزی سوریه در دمشق برسند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان