arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

قانونی ویژه در کالیفرنیا: دانش آموزان می توانند تا ساعت 8:30 بخوابند

قانونی جدید در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده به دانش آموزان کمک می کند بیش از همیشه بخوابند. درواقع بر اساس قانون جدید هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموزان را قبل از ساعت 8 صبح  وارد مدرسه کند و مدارس موظفند دانش آموزان را پس از ساعت 8:30 صبح به کلاسها راه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانونی جدید در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده به دانش آموزان کمک می کند بیش از همیشه بخوابند. درواقع بر اساس قانون جدید هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموزان را قبل از ساعت 8 صبح  وارد مدرسه کند و مدارس موظفند دانش آموزان را پس از ساعت 8:30 صبح به کلاسها راه دهند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این قانون  جدید ورود دانش آموزان قبل از ساعت 8 صبح را ممنوع می کند. این بدان معنی است که طبق تجزیه و تحلیل قانونی ، حدود نیمی از مدارس کالیفرنیا باید 30 دقیقه یا کمتر زنگ شروع کلاسهای خود را به تعویق بیندازند در حالی که یک چهارم مدارس برای شروع کار باید بین 31 تا 60 دقیقه دیگر صبر کند.

مدارس کالیفرنیا باید تا 1 ژوئیه 2022 این قانون را رعایت کنند، البته بعضی از مدارس روستایی از قانون معاف هستند و زمان شروع جدید در کلاسهای اختیاری  را رعایت نمی کنند. این اقدام ، کالیفرنیا را اولین ایالت آمریكا می كند كه به ندای مدافعان بهداشت روانی دانش آموزان گوش می دهد. معترضان معتقدند كه زمان شروع مدرسه ، نوجوانان را مجبور می كند در حالت محرومیت از خواب درس بخوانند.

در بیانیه انجمن بهداشت روان ایالات متحده در سال 2014 اعلام شده که کم خوابی بیش از حد سلامت جسمی و روانی نوجوانان را در معرض خطر قرار می دهد و حتی عملکرد تحصیلی آنها را کاهش می دهد. این سازمان به تحقیقاتی اشاره کرده است که نشان می دهد تغییرات بیولوژیکی در بلوغ باعث می شود که یک نوجوان معمولی قبل از ساعت 11 شب به خواب نرود و نوجوانان بین 8.5 تا 9.5 ساعت خواب نیاز دارند تا در بهترین حالت کار کنند. بنابراین توصیه می شود که مدارس به جای این که دانش آموزان را مجبور کنند در برابر ریتم خواب طبیعی خود قرار بگیرند، باید برنامه های خود را تنظیم کنند.

تحقیقات نشان می دهد که نوجوانان واقعا با خواب بیشتر، موفق تر خواهند بود بر اساس پژوهش روی 9 هزار دانش آموز دبیرستانی در سه ایالت آمریکا، عملکرد دانش آموزان از جمله نمرات کسب شده در زمینه های اصلی ریاضی ، انگلیسی ، علوم و مطالعات اجتماعی ، به علاوه عملکرد در آزمونهای دستیابی به موفقیت در سطح کشور بررسی و مشخص شد دانش آموزانی که بیشتر می خوابند، موفقیت چشمگیر تری درند.

از لحاظ تئوریکی ، دلیل شروع مدارس در ساعاتی زودتر از ساعت 9 والدین کارمند است. درواقعع از زمانی که زنان و مردان به عنوان والدین دانش آموزان پیش از ساعت 9 خانه را ترک کردند، تقاضا برای به مدرسه رفتن دانش آموزان پیش از ساعت 9 تشدید شد.  تا اواخر دهه  1970 و اوایل  1980 مدارس در محدوده ساعت 9 شروع می شد. اما به مرور زمان این ساعت به ساعت و برنامه کاری والدین نزدیک تر شد.

بنابراین نباید جای تعجب باشد که برخی از قانونگذاران این تغییرات را دوست نداشته باشند. سخنگوی انجمن معلمان کالیفرنیا هشدار داد خانواده هایی  که شامل والدین دو شغلی هستند ممکن است از این تغییر ساعت متضرر شوند. وی گفت: "ما از روی تجربه می دانیم که بسیاری از این والدین ، ​​فرزندان خود را همزمان با کار خود در مدرسه رها می کنند. آن هم صرف نظر از اینکه نظارت وجود داشته باشد یا خیر یا  بودجه کافی از طرف دولت برای برنامه های قبل از مدرسه وجود دارد تا از امنیت آنها اطمینان حاصل شود یا خیر."

با توجه به اینکه برنامه های انعطاف پذیر بیشتر برای مشاغل رده بالا و مدیران حائز اهمیت است، این قانون می تواند تأثیر نامتناسبی بر دانش آموزان و والدین کم درآمد داشته باشد. همچنین شایان ذکر است که برنامه های فعلی مدرسه به سختی برای بسیاری از والدین شاغل ایده آل است.

این قانون در حالی تصویب می شود که در چین ، کودکان ​​از ساعت 7:30 صبح کلاسها را شروع می کنند ، در حالی که دانش آموزان دبیرستانی در برزیل از ساعت 7:15 صبح وارد کلاسها می شوند.

نظرات بینندگان