arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

ایران چندمین کشور بلاخیز دنیاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ایران دهمین کشور در دنیا و پنجمین کشور در آسیا از لحاظ بلاخیزی شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی‌محمد آهنی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر (عج) و اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: ایران دهمین کشور در دنیا و پنجمین کشور در آسیا از لحاظ بلاخیزی شناخته شده است که این امر، وظیفه دستگاه‌های مربوط را سنگین‌تر می‌کند.

* مدیریت بحران استان قزوین در سطح مطلوب قرار دارد
وی با اشاره به عملکرد اداره کل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: در قسمت مدیریت بحران چند سال است که با بحران‌های مختلفی روبه‌رو شده‌ایم و به طور عملی آموزش‌هایی را طی کرده‌ و با فرایند‌های مختلف آشنا شده‌ایم و امروز مدریت بحران استان قزوین در سطح مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: ایران کشور زلزله‌خیزی است، کشوری با این وسعت و با این میزان خسارت‌های احتمالی نیاز به یک برنامه عملیاتی دقیق در مواقع بحران دارد.

* 60 خانه اسماعیل‌آباد در معرض خطر سیل قرار دارند
وی خطر سیل را یکی دیگر از خطرات احتمالی برای استان قزوین برشمرد و خاطرنشان کرد: حدود 60 واحد خانه اسماعیل‌آباد قزوین در نزدیکی رودخانه ساخته شده است که در معرض خطر سیل قرار دارد.

آهنی عنوان کرد: از لحاظ دانش و بودجه در زمینه مدیریت بحران در استان قزوین مشکلی وجود ندارد و هم‌اکنون دانش مدیریت بحران به نحو مطلوبی در ایران وجود دارد که این مهم بسیار ارزنده است.

* عملکرد مدیریت بحران قزوین از دیگر کشورهای منطقه بهتر است
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: مصدومان زلزله سال 81 ترکیه با گذشت سه روز از زیر آوار خارج شدند ولی مصدومان زلزله سال 83 استان قزوین در طی یک روز از زیر آوار بیرون کشیده شدند که این مطلب تفاوت‌ها و برتری ایران را نسبت به دیگر کشورهای منطقه می‌رساند.

وی ادامه داد: بهترین نقش در مدیرت بحران هماهنگی‌های لازم قبل از بروز حادثه است و هدف مشترک ستاد بحران و سایر دستگاه‌های مربوطه یک مهم است و آن کمک و نجات جان مردم است.

* بحران بعد از وقوع حادثه شدت می‌گیرد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تشریح کرد: بعد از وقوع حادثه، بحران در محل شدت می‌گیرد و اگر نتوانیم در بحران کمک‌رسانی کنیم وضعیت قرمز ایجاد می‌شود.

آهنی تصریح کرد: در بحران، مسئله نیروهای آموزش دیده بسیار اهمیت دارد زیرا برای بیرون کشیدن مصدوم از زیر آوار باید با دقت و مهارت این کار را انجام داد.

وی عنوان کرد: در بحران‌ها نیاز به ابزار و وسایل امداد بسیار مهم و اساسی است که در این راستا نیز در سال جاری حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان ابزار خریداری شده است.
نظرات بینندگان