arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

بهمنی: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی آرامش را به بازار ارز و طلا برمی گرداند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تناسب نرخ تورم را گام مهمی برای کاهش فشار اقتصادی بر جامعه اعلام و تأکید کرد: این ادعا که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تولید ضربه می‌زند، مردود است.

محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه شورای پول و اعتبار با توجه به شرایط تورم روز جامعه به منظور کاهش فشار اقتصادی بر جامعه مصوب کرد تا سود سپرده‌های بانکی افزایش یابد یعنی تعیین این نرخ در اختیار بانک‌ها باشد، گفت: این تصمیم گام مهمی در راستای کاهش فشار اقتصادی به جامعه است.
 
وی در این زمینه افزود: شورای پول و اعتبار با اکثریت آرا، افزایش نرخ سود سپرده‌ها را مصوب کرد و به همین علت، بانک مرکزی به‌صورت رسمی این مصوبه را اطلاع‌رسانی کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را زمینه بازگشت آرامش به بازار ارز و طلا توصیف کرد و اظهار داشت: برخی اظهارنظرها مبنی بر این که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تولید ضربه می‌زند، مردود است؛ زیرا آنچه از دیدگاه اقتصادی به نفع تولید است، به‌صورت مجزا برای این بخش در نظر گرفته شده است.

بهمنی ادامه داد: نرخ سود بخش‌های دیگر بر همان روال قبل است، مثلاً نرخ سود مسکن مهر همان ۱۱ درصد سابق است و تنها سقف نرخ سود سپرده های بانکی را باز کردیم تا از این طریق بتوانیم به سپرده گذار سود بیش‌تری برسانیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
0
0
نه افزایش سود به بخش تولید ضربه می زند چون رفقا به اسم تولیدی وام های میلیاردی می گیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
2
26
پس بریم سکه هامونو بفروشیم بذاریم بانک؟!! مملکت به ثبات رسید دیگه؟!!!!!!!!
مانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
35
آقای رییس بانک مرکزی هروقت خودت تونستی تصمیم بگیری حرف بزن تو که هیچ اختیاری نداری برا چی حرف الکی می زنی اولین بار می بینیم رییس جمهور تو کار بانک مرکزی که مستقل از دولت باید عمل کنه دخالت می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
16
ای جان کلی خوف شد نزدیک بود گشنگی بمیریم ها دیگه دولت خدمتگذار نجاتمان داد هوراااااااااا !!! بیچاره کسی که نه پول زر خریدن داره نه پول در بانک گذاشتن و ایجاد کسب و کار هی روزگار آهان ببخشید می شه وام هم گرفت که ......
نظرات بینندگان