arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

نامزد انتخابات ریاست جمهوری: تمام کارهای ترامپ به تلفن و توییت ختم می‌شود

«پیت بوتیجیج» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در زمینه سیاست خارجی، برای واشنگتن در عرصه جهانی، هزینه سنگینی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا،«پیت بوتیجیج» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در زمینه سیاست خارجی، برای واشنگتن در عرصه جهانی، هزینه سنگینی دارد.

وی در شبکه تلویزیونی «ان. بی. سی.» سیاست خارجی ترامپ به ویژه در پی تصمیم اخیر وی برای خارج کردن نیروهای آمریکا از شمال سوریه را تصمیمی متناقض خواند.

بوتیجیج که یک نظامی کهنه کار است، ‌گفت: آنچه پرزیدنت ترامپ انجام می‌دهد، این است که صبح از خواب بیدار می شود، یک تماس تلفنی برقرار می‌کند یا توییتی می‌زند و سال‌ها یا حتی دهه‌ها سیاست آمریکا را به طور کامل تغییر می‌دهد و ژنرال‌های خودش و کشور را شگفت زده می‌کند.

وی افزود: اگر تصور کنیم که تعهد، پیمان یا توافقی وجود دارد که می توانیم اوضاع را بهتر از سابق کنیم، پای میز (مذاکره) حاضر می‌شویم و شرایط وقوع آن را فراهم می‌کنیم. اما اعتبار آمریکا، امری است که حیات ما به آن بستگی دارد و وقتی رئیس جمهوری آن را با اموری چون مساله سوریه تضعیف می‌کند، این مورد برای ما سال‌ها هزینه در بردارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که تصمیم ترامپ به مثابه آن است که هر کسی به جز آمریکا می‌تواند در مورد آینده این منطقه تصمیم گیری کند.

وی افزود: می‌دانیم که باید مروج ثبات باشیم، در کنار متحدانمان بمانیم و اینکه ترکیه از نگرانی‌های امنیتی مشروعی برخوردار است که بخشی از معادله را تشکیل می‌دهد. اما در حال حاضر، آنچه مطرح است، ‌آینده‌ای است که همگان به جز آمریکا در موردش تصمیم گیری می‌کنند و ما به دلیل از دست رفتن رهبری آمریکا، هیچ جایگاهی نداریم.۹۱۰۹

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه با انتقادهای هر دو حزب آمریکا رو به رو شده است. منتقدان این تصمیم، آن را خیانت به نیروهای کُرد می‌دانند.

در همین حال، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به تازگی از برقراری آتش بس در منطقه خبر دادند.

دو طرف به توافق رسیدند که عملیات نظامی ترکیه تا ۱۲۰ ساعت دیگر متوقف شود.

براساس این توافق، شبه‌نظامیان کرد مورد حمله ترکیه باید در این فاصله مناطق تحت نظر آنکارا را ترک کنند تا پس از آن آتش‌بس نهایی اعلام شود.

با این حال نیروهای ترکیه، کردها را به نقض آتش بس متهم کردند.

نظرات بینندگان