arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

برخورد با اتوبوس‌های شرکت واحدی که اقدام به جابجایی مسافر بین شهری می‌کنند

رییس پلیس راه کشور تاکید کرد که اتوبوس‌های درون شهری که به برای جابجایی زائران اربعین به پایانه‌های مرزی منتقل شده‌اند، مجاز به سوارکردن مسافر برای جابجایی بین‌شهری نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راه کشور تاکید کرد که اتوبوس‌های درون شهری که به برای جابجایی زائران اربعین به پایانه‌های مرزی منتقل شده‌اند، مجاز به سوارکردن مسافر برای جابجایی بین‌شهری نیستند.

سردار سید تیمور حسینی  درباره بازگشت زائران اربعین اظهارکرد: طبق پیش‌بینی‌ها و برآوردهای ما تا پایان امروز اکثریت زائران اربعین حسینی به کشور بازخواهند گشت و از حجم ترافیک در جاده‌ها و مسیرهای بازگشت از چهار پایانه مرزی در مرزهای خسروی، مهران، ایلام و شلمچه کاسته خواهد شد و تردد در این مسیرها به حالت عادی بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تا زمان بازگشت آخرین گروه‌های زائران به کشور در آماده‌باش کامل خواهد بود، گفـت: ماموران پلیس به منظور حفاظت از جان دیگران مسافران و شهروندان با هرگونه تخلف رانندگی حادثه‌ساز برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس راه کشور در مورد اینکه آیا اتوبوس‌های درون شهری اعزام شده به پایانه‌های مرزی می‌توانند مسافران را در بین شهرها جابجا کنند، به ایسنا گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد برای جابجایی زائران از پارکینگ‌ها تا پایانه‌های مرزی پیش‌بینی شده و اجازه مسافرت برون شهری به آنها داده نخواهد شد و در صورتی که ماموران پلیس راه با چنین مواردی روبرو شوند، حتما با آن برخورد خواهند کرد.

حسینی ادامه داد:‌ اتوبوس برای انجام سفرهای بین‌شهری و بازگشت زائران به شهرهای خودشان به تعداد کافی وجود داشته و طبق هماهنگی‌های انجام شده اتوبوس‌های مجاز باید نسبت به جابجایی زائران اقدام کنند.

رییس پلیس راه کشور در مورد بازگشت زائران خارجی نیز اظهار کرد:‌ همانطور که برای مسیر رفت زائران اتباع به ویژه زائران پاکستانی تمهیدات خاصی را داشتیم، برای بازگشت این زائران نیز تمهیدات خود را اجرایی کرده و در طول مسیر بر تردد وسایل نقلیه حامل آنان نظارت داریم. عمده این زائران از مرز میرجاوه وارد کشور شده و از مرز شلمچه نیز خارج شدند که برای بازگشت نیز از همین مسیر عبور کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان