arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
وضعیت طلا و ارز اقتصاد را به ورشکستگی می‌کشاند

توکلی: تکلیف این دولت پرمدعا و مسئولین بی لیاقتش را در مجلس مشخص می کنیم

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از حیث سیاسی هم وقتی مردم ببینند دولتی پرمدعا که این همه دم از توانایی و قدرت می زند ظرف دو ماه هر حرفی که مسئولان اقتصادی اش می زنند غلط از آب در می آید به دولت بی اعتماد می شوند و در نتیجه فکر می کنند در مملکت کسی نیست که به دادشان برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ادامه وضعیت موجود اقتصادی بازار ارز و طلا اقتصاد را به ورشکستگی می کشاند، از جلسه خود با محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای ایفای نقش مجلس در رابطه با عزل مسئولان اقتصادی بی لیاقت یا تعیین تکلیف کل دولت خبر داد.

احمد توکلی در گفتگو با مهر درخصوص وضعیت پیش آمده برای بازار سکه و ارز گفت:‌ اگر به سرعت به داد اقتصاد نرسیم وضع موجود بازار ارز و طلای کشور را به ورشکستگی می کشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ َعلت این بی ثباتی بازار ارز و طلا چه بی کفایتی باشد چه خیانت، اقتصاد را متوقف می کند.

وی تاکید کرد:‌ تحریم ها در بی ثباتی بازار طلا و ارز اثر دارد اما تدبیر، سلامت و عقل و جدیت می تواند آثار تحریم ها را خنثی کند، اما زمانی که تصمیماتی گرفته می شود که وضعیت بی ثبات اقتصادی را تشدید می کند باید به عقلانیت و سلامت برخی تردید کرد.

توکلی در خصوص تاثیر وضعیت بی ثباتی بازار طلا و ارز در افزایش نرخ تورم گفت:‌ بانک مرکزی با بی اعتنایی به وظیفه قانونی خود که مهمترینش حفظ ارزش پول ملی است، بازار را عمدا و یا از سر ناتوانی رها کرده است، دولت هم سکوت می کند و این سکوت بازار را مبهم تر کرده است.

وی افزود: در این شرایط مردم ناچار می شوند قضاوت های متفاوتی را نسبت به هدف دولت از این رفتار داشته باشند و این امر عدم اطمینان و ریسک را بالا می برد.

توکلی با اشاره به اینکه تبعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نوسانات بازار بسیار مخرب است اظهار داشت: از بعد تجاری چون روند افزایش قیمت ارز و طلا بسیار سریع و پر نوسان است همه سعی می کنند خریدشان را از ترس این که فردا کالاها گران تر می شود جلو بیاندازند.

وی افزود: در این شرایط عرضه کنندگان تلاش می کنند در حد ممکن فروششان را عقب بیاندازند زیرا فکر می کنند شاید فردا بتوانند با قیمت بیشتری کالای خود را به فروش برسانند، در نتیجه این روند شکاف میان عرضه و تقاضا افزایش یافته و تورم تشدید می شود.

توکلی با بیان اینکه این چرخه باطل دائما خود را تشدبد می کند، اظهار داشت: در مورد تاثیر نوسانات بازار بر بخش تولید، ما در تامین مواد اولیه و ماشین آلات وابسته به واردات هستیم، تولید کننده مردد است چون مواد اولیه خرید می کند و کالا تولید می کند اما نمی داند با چه قیمتی باید کالای تولیدی خود را به فروش برساند.

وی با بیان اینکه بازار امروز با دو پدیده گرانی و نوسان ارز روبروست گفت:‌ نتیجه این روند این است که تولید کننده اگر بتواند حداقل تولید را خواهد داشت و اگر نتواند در کارخانه و بنگاه اقتصادی را می بندد.

توکلی تصریح کرد: وضع سرمایه گذاری در این دوران بسیار وخیم است زیرا سرمایه گذاری از زمانی که شروع می شود تا زمانی که بازدهی پیدا کند حدود 4 تا 5 سال طول می کشد و باید افق آینده را در مورد نفت یا ضرر اقتصادی پروژه سرمایه گذاری خود بداند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در شرایطی که در عرض دو تا سه ماه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی نصف می شود هیچ سرمایه گذاری وارد بازار نخواهد شد، این مشکل بدان معناست که ما علاوه بر اینکه در کوتاه مدت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود در میان مدت نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی نوسانات قیمت بازار ارز و طلا را از حیث عدالت اجتماعی بسیار خطرناک خواند و گفت:‌ این نظریه که گفته می شود دارایی مردم نصف شده اشتباه است، زیرا دارایی کسانی که دارایی ثابت دارند نه تنها نصف نشده بلکه ارزشش افزایش نیز پیدا کرده است اما کسانی که دارایی ندارند و با درآمدشان زندگی می کنند و با کارشان درآمد کسب می کنند بیچاره می شوند.

نوسانات شدید بازار سکه و ارز در انتخابات پیش رو اثرات منفی می گذارد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از حیث سیاسی هم وقتی مردم ببینند دولتی پرمدعا که این همه دم از توانایی و قدرت می زند ظرف دو ماه هر حرفی که مسئولان اقتصادی اش می زنند غلط از آب در می آید به دولت بی اعتماد می شوند و در نتیجه فکر می کنند در مملکت کسی نیست که به دادشان برسد.

وی با بیان اینکه از نظر فرهنگی نوسانات بازار ارز و سکه باعث هرمان و ناامیدی مردم می شود، گفت: ‌در این حالت مردم دائما می گویند کاش سکه می خریدیم، کاش ارز می خریدیم، وقتی هرمان تشدید شده و عمومی می شود نتیجه آن عدم رضایت از وضعیت فعلی است که اثرات سیاسی مخربی دارد و در حضور مردم در انتخابات پیش رو اثر مخرب می گذارد.

مجلس و قوه قضائیه وظیفه خود را در برخورد با بی کفایتی های دولت انجام نمی دهند

توکلی تاکید کرد:‌ متاسفانه مجلس وظیفه خود را در برخورد با بی کفایتی دولت انجام نمی دهد .

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل مردمی که فشارهای ناشی از نوسانات بازار سکه و ارز را تحمل می کنند مسئولیم، افزود: قوه قضائیه هم علیرغم پرونده های متعددی که مجلس از تخلفات دولت به این قوه ارسال نموده وظیفه قانونی خود را در رسیدگی به تخلفات دولت انجام نمی دهد در نتیجه دولت هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به این سئوال که دولت به خاطر در اختیار داشتن ذخایر ارز و طلا از نوسانات بازار سکه و ارز سود می برد، گفت: اگر دولت را آدمی فرض کنیم که به دنبال منافع شخصی خود است البته این حرف درست است اما اگر دولت را دولتی ملی بدانیم که در خدمت مردم است این حرف نادرست است.

وی تاکید کرد:‌ اگر دولت در راستای افزایش ارزش ذخایر ارز و طلای خود نوسانات بازار را مدیریت نکند دیگر بحث بی کفایتی و بی غرضگی مطرح نیست بلکه بحث خیانت به مردم مطرح است.

دولت نباید ارزش پول ملی را وجه المصالحه کسب درآمد خود کند

توکلی افزود: همه دولتها وظیفه دارند پول ملی خود را در مقابل تغییرات کنترل کنند برای این منظور بانک مرکزی تاسیس می شود، ذخایری از طلا و ارز برای خود پیش بینی می کنند و تدابیر قانونی دارند کشور ما نیز دارای قانون پولی و بانکی است که تکلیف این مسئله را روشن کرده است.

وی تاکید کرد:‌ هیچ دولتی ارزش پول ملی اش را وجه المصالحه کسب درآمد برای اداره مخارج دولت نمی کند چرا که دولتها طبق عقل، علم و اعتقادات اسلامی باید بودجه را در خدمت تعادل اقتصادی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کدام دولت را در دنیا سراغ دارید که به مردمش وفادار باشد عقل هم داشته باشد اما عدم تعادل اقتصادی را بپذیرد تا بودجه خود را تامین کند. هیچ دولت عاقل و وفاداری این کار را انجام نمی دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کارشناسان اقتصادی نوسانات بازار سکه و ارز را مسئله امنیتی خوانده اند و خواستار دخالت وزارت اطلاعات در این موضوع شده اند، گفت: من نمی توانم در این موضوع روشن صحبت کنم به نظر من صرفا مسئله بی عقلی دولت در کار نیست بلکه اهداف و مقاصد دیگری در کار است.

مذاکرات باهنر و توکلی برای تعیین تکلیف دولت

توکلی در پایان با اشاره به اینکه فردا با محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در رابطه با بررسی وضع موجود دیدار دارد، گفت:‌ در این دیدار در رابطه با وظیفه مجلس برای عزل مسئولین اقتصادی بی لیاقت دولت یا تعیین تکلیف کل دولت مذاکره خواهم کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۹۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
10
503
‌جان کلام: هیچ دولتی ارزش پول ملی اش را وجه المصالحه کسب درآمد برای اداره مخارج دولت نمی کند
ولی دولت ما این کار را با شایستگی تمام !!! انجام می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
25 تا غیر قابل انتشار ؟ مگه میشه ؟نکنه من هم 26 می باشم ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
12
469
آقای توکلی فعلا بشین سر جات. اون موقعی که ازش حمایت بی چون و چرا می کردی باید فکر امروز می افتادی. روزی که توسط خیلی ها پیش بینی شد ولی شما بخاطر خصومتهای شخصی و نه برای مردم اونها رو نادیده گرفتی.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
دمت گرم اساسی زدی به نقطه
دم انتخابات داغ شدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
احسنت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
منم میخواستم همین رو بش بگم که شما گفتی. مرسی
هيچ كس
| - |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
هزار درود و هزار سپاس و هزاران احسنت

جانا سخن از زبان ما ميگويي
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
حالت خوبه توكلي كي از دولت حمايت كرده؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
جناب ناشناس ایشان از جمله افرادی بودند که زمان انتخابات از این دولت حمایت کرد. اگر صحبتهای ایشان و مواضع سایتش رو دنبال می کردی به این نتیجه می رسیدی. از جمله اینکه چطور از دولت در برابر انتقادات حریفای انتخاباتی احمدی نژاد حمایت می کرد و پیش بینی اونها رو از شرایط امروز نادیده می گرفت و نقدهای آنچنانی می کرد.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
7
411
مجلس ؟؟؟
بابا جون مثل اینکه یادت رفته همین مجلس به وزیر اقتصاد رای اعتماد داد.
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
319
چندماه پیش وقت وقتی سکه از400000گذشته بود،بعضی هاهجوم آورده بودندبرای خرید،آقای بهمنی(رئیس کل بانک مرکزی درصفحه تلویزیون ظاهرشدوگفت:سکه نخرید،سرمایه روی سکه موجب ضرروزیان میشود!
حلاکه سکهدوروبریک میلیون رسیده است ،بازیکی ازمقامات ارشدبانک مرکزی دراخبارسراسری ساعت14روزسوم بهمن حاضرمیشودومی گوید:سکه رابالاتراز700000تومان نخرید،اگربالاتراز700هزارتومان بخریدضرر میکنید.
رو رابنازم
این بی اعتمادی بوجودنمی آورد؟
یادولت قول وقرارهایی میدهد،خیلی راحت ،بی خیال میشود!
مثل دادن معوقات بازنشستگان،استخدام پرستاران،زمین هزارمتری برای هرخانواده،واریزیک مبلغ یکlمیلیون تومان برای نوزادان،کاهش نرخ تورم،سودسهام عدالت سالانه،افزایش مبلغ یارانه ها،اشتغال2میلیون نیم برای بیکاران،کاهش نرخ دلاربه زیرهزارتومان ،حذف4صفرازپول ملی ،بیمه رایگان و.....
بنظرمیرسدآقای احمدی نژاداول حرف میزند،بعداًفکرمیکند
اینگونه وعده هاموجب میشود،مردم نسبت به وعده هایی که دولت میدهد بی اعتمادندوبادهوامیدانند،اگرنگوییم خالی بندی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
5
218
به جای حرف به داد ما برسیدددددد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
5
287
نميدانم چرا مجلس و نهادهاي نظارتي را بيش از دولت مقصر اين بي كفايتي ها ميدانم !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
5
271
اقای توکلی شمام فقط حرف زدید تاحالا ...
a
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
257
عمرا کاری بکنن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
نمي تونن كاري بكنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
160
ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
3
311
آقاي توكلي يادتان هست در دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسي مشهد چطور در حمايت از ايده هاي اقتصادي دولت استدلال مي كرديد؟!
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
3
242
خسته نباشید اقای توکلی.

حرف و باز هم حرف و باز هم حرف...............

ما را به امید شما هم خیری نیست. از مجلسی چون شما ابی برای ما گرم نمی شود همان به که منتظر ظهور باشیم.
بــــابــــایـــــی
|
SWITZERLAND
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
156
جناب آقای توکلی بســـــــم الــلـه ،
ببینیم چکار میتونید بکنبد، مگه میشه کسی در حال غرق شدن باشه و شما بگید میخوام کمکت کنم و او جواب بده نه ؟
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
بله دولت خدمتگزار که خودشو عقل کل می دونه............................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
233
اقابون خسته نباشید .تا حالا کحا بودید؟ نکنه چون نزدیک انتخابات شده و تازه یادتون افتاده مردم باید انتخابتون کنند....؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
مردم ؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
4
199
در تمام دوران انقلاب اسلامی ما مشکلات فراوانی را تجربه کرده ایم زمانی جنگ تحمیلی ،زمانی تحریم ها ،زمانی هم پایین بودن قیمت نفت اما مشکلاتی را که الان داریم بیشتر به دلیل ندانم کاری مسئولان ایجاد گردیده است واین تحریمها هم به دلیل عدم ارتباط درست و صحیح با دنیا است.
sunrise
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
236
20
توکلی

ترمز کن

انگار که نه انگار اوضاع اقتصادی مملکت ریخته بهم
حالا وقت تفرقه و خالک زنک بازی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
sunrise نگاه كن ببين كي عامل اين بهم ريختگي است . هم مجلس مقصر است بابت كوتاهي در نظارت قاطعانه و هم دولت براي ندانم كاري و بيبرنامه گي و ..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
8
178
دیگه خیلی دیره توکلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
56
154
تقصير هاشميه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
صبر كن همين ادعا را هم مي كنند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
بات موافقم
شدییییییییید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
يه وقتايي همه چي مي افتاد گردن خاتمي گل آقا مطلبي داشت به اين مضمون
هرمشكلي كه درعالمي است تقصيرخاتمي است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
24
128
آقای توکلی عزیز.ازروزی که شمارومیشناسم.دارم می بینم که مداوم حرف دل مردم رومیزنیددرجالبکه هیچکی گوشش بدهکارنسیت.عزیزجان بیخودآب درهاون نکوب .ظاهراهیچ کسی نمیتونه ترمز ضعف وناتوانی این دولت روبکشه .نمایندگانی که نمیتوانندیک سوال ازرئیس دولت بگیرن فکرنکنم بتونندکاری بکنند.
دلار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
5
260
آقای رئیس جمهور دو نفرو میشناسن که با گرفتن نبض تمام بیماری ها رو تشخیص می دن،باید اقتصادو ببرن پیش اونا !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
71
6
لطفا زیاد شلوغش نکنید خودتون هم میدونید که وضعت سیاسی دنیا واتحادیه اروپا وامریکا به خاطر تحریم یه ضرباتی به کشور میزنه ولی شما ظاهرا میخاهید این رو تقصیر شخص ریس جمهور ودولت بزارین نشستی میگی لنگش کن مرد حسابی مگه تو دوران اوایل انقلاب وتو دوران جنگ (البته من کودک بودم وزیاد یادم نمیاد ولی خب یه چیزایی رو درک میکردم از حرفای امام )تحریم نبودیم با صبوری مردم ویاری امام زمان اون روزارو پشت سر گذاشتیم استاد اقتصاد نکنه میخای شلوغ کنی واسه انتخابات ریاست جمهوری امیدوارم این روزای پرتلاطم نوسان قیمت که خداییش عامه مردم رو اذیت میکنه زودتر تموم بشه ببینم امثال اقای توکلی دیگه حرفشون چیه به امید مسولانی دلسوزتر ودشمن شناس تر برای کشورعزیزم ایران
دانشجو خارج از کشور
|
UNITED STATES
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
2
45
هنوز زوده یه کم بذارین بیشتر لیاقتشون رو به مردم ثابت کنند
هنوز یادمون نرفته که وزیر اقتصاد با یه معذرت خواهی رای اعتماد اورد ...
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
2
32
به عمل کار برآید نه به حرف
ت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
41
اون روزی که سازمان برنامه منحل شد آقای توکلی کجا بود؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
38
احتمالا باید خدا را صد هزار مرتبه شکر کرد که دو ماه دیگر انتخاباتی در پیش رو داریم، وگرنه فکر نکنم که کسی نه توی دولت بسیار خدمتگذار !!! نه در مجلس قانون گذار!!! به خودش زحمتی می داد و برای این اوضاع نابسامان و خفقان آور اقتصادی که شده مایه عذاب و سکته راه چاره ای می اندیشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
26
هزینه گزافی کشور و ملت متحمل شدند ...
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
31
ای آقای توکلی، نمایندگان شجاع مجلس ! به نظرتان برای برخورد با قانون شکنی های دولت کمی عجله نمی کنید!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
26
ما مردم حالمون خوبه نگران نباشید
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
6
22
بنظر من دولت اصلامقصر نیست بلکه این مجلسه که مقصر اصلی این وضعیت است
lily
|
UNITED STATES
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
32
آقای توکل حالا زوده چه عجله ای هست؟
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
49
آقای توکلی از طرح تثبیت قیمت ها جنابعالی و نادران چه خبر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1؟
همیشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
24
حرف زیاد شنیدیم ببینیمو تعریف کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
30
10
منم فکر می کنم تمام این مشکلات زیر سر هاشمی رفسنجانیه.
ahmad
|
SWITZERLAND
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
48
سلام
آقای توکلی خودت خوب میدونی مسئله اصلی کجاست
وقتی تمامی کارشان اقتصادی داد میزدند که مسیر که آقای احمدی نژاد داره میره به ناکجا آباده و دولت خدمت گزار البته از نوع مهر پرورش داره اقتصاد مملکت را نابود میکنه تمام اون اقتصاد دانها را گفتند وابسته به آمریکا اجنبی و...وشما سکوت کردی .به نظر من شما وآقای احمدی نژاد یک ماهیت با دو روش متفاوت هستید. یعنی شما هم اگه نظریاتت همانند طرح تثبیت قیمتها به اجرا گذاشته شود دست کمی از این حال روز نداشتید
عليرضا جانباز 60%
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
3
53
عجب جمله قشنگي :
حجت​الاسلام طباطبایی:ای کاش بگوییم، اشتباه کردیم که از دولت حمایت کردیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
3
30
این از عواقب عدم استقلال بانک مرکزی است که دولت میتواند ارزش پول ملی را تحت کنترل داشته باشد. وبنظر من قانونگذار مقصر است نه دولت ،چون هر ارگانی طبیعتا برای رفع مشکل خود از تمام راهکارهای ممکن سودمیجوید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
3
31
اتفاقاً اشكال كار از مجلس اصولگراست كه از ابتدا نرخ ارز و بنزين را ثابت نگه داشت تا يكدفعه با رشدي اينچنيني روبرو شود. چرا كه اگر نرخ ارز هم توأم با تورم گران مي شد، بدينصورت با افزايش ناگهاني خود اقتصاد را دچار شوك نمي كرد. مثلاً تا حالا فكر نكرديد كه چرا فلان خانه لوكس در آمريكا از خانه درپيتي در تهران ارزان‌تر بوده! قيمت ارز بايد واقعي باشد، و اينكه پول ما كم ارزش است حقيقت دارد.
livnhn
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
32
من

كه دارم ديوانه مشوم از درد مردم بدبخت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
7
30
به نظرم حالا دولت و مملکت به همون پرتگاهی که آقای سردار عزیز محسن آقا در مناظره ها می گفت داریم نزدیک می شویم و عنقریبه که در آن سقوط کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
58
آقای توکلی یادتون وقتی مجلس هفتم رو فتح کردید و شما شدید فرمانده اقتصادی مجلس چیکار کردید ؟
دو زار قیمت گوجه فرنگی بالا می رفت فریاد وا مصیبتا بلند بود که دین و ایمون رفت و .... و وقتی برنامه بلند مدت با شیب کم خاتمی رو کنسل کردید و اون آدم با فرهنگ با اینکه میدونست کار غلطیه با قانونمندی کامل پذیرفت طرح تثبیت قیمتهای شما رو باید فکر اینجا رو هم میکردید شما حریفی مثل این آقایون میخواستید ... نه امثال خاتمی ...
حالا هم خیلی جوش نزنید بیخیال...
...
سیاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
43
آقایان مسئولان
با گردن کلفتی هیچ مشکلی حل نمیشود. نه شما و نه آقازادگان شما در کانادا و سوییس هیچکدام از اقتصاد ضربه نمیخورید.
من و امثال من هستند که در زیر بار گرانی اجاره مغازه و خانه اقساط وامها و سودهای کلانشان در حال خرد شدن هستیم.
من امروز ورشکست شدم. خدا از شما نگذرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
6
34
حضرت امام رضا (ع) مي فرمايند :«آنچه خواست دیگران از امام است قسط و عدل وی است. که وقتی سخن گفت راست بگوید، و وقتی داوری کرد عدالت بورزد، و چون وعده داد به آن عمل کند.» (بحار الانوار، ج49 ص275)
امام(ع) در روایت دوم، ضمن اشاره به وضع یوسف پیامبر(ع) خاطرنشان ساخت که مردم به چگونگی لباس یوسف نیاز نداشتند، بلکه نیازمند«عدل» او بودند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
این منفی که به روایت دادن اون شبهه خوانندگان غیر ایرانی فارسی بلد را افزایش می دهد و الا چه کسی به روایت امام رضا منفی می دهد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اين ناشناس اول كه پاسخ داده چي گفته؟حداقل به فارسي دري ترجمه كنيد منم بفهمم
دانشجو خارج از کشور
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
37
دم انتخابات هزار و یک وعده و وعید
آقایون شما می بایست زودتر از اینها دست بکار می شدین
چاووشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
9
15
انتخاب عزیز...
لطفا جای رای دادن به کامنت ها را در پائین هر کامنت قرار دهید....
روال این است که که وقتی کامنتی خوانده شد رای داده شود و نه اول رای بعد مطالعه!!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
نه قربون شکلت! اگر کسی فرهنگش رو نداشته باشه و قبل از مطالعه رای بده با بالا و پایین کردن دکمه مشکل حل نمیشه. همین نگاه سخت افزاری و انگولک طلبانه (: باعث شده به این وضع بیفتیم.

پ.ن: اولش خواستم بگم "کافر همه را به کیش خویش بیند" گفتم زشته نگم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
47
آقای توکلی مثل اینکه یادتون رفته سال 1384خودتون رو احمدی نژاد توافق کردین
از ماست که برماست
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
69
6
مقام معظم رهبری و بازگشت به راه ایشان و عمل به توصیه ها و دستورالعملهای ایشان در راه مبارزه با فساد و وظایف متقابل مردم و مسئولان در این شرایط خطیر ضروری است. مجلس هم تا در خط رهبر معظم انقلاب کامل و یکپارچه قرار نگیرد کار خاصی نخواهد کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
27
آقاي توكلي، شما كه رئيس مركز پژوهشهاي مجلس هستيد، اتتطار ميرفت،با كمك كارشناسان، خيلي زودتر از وقوع چنين حوادثي ناگوار كه پيامدي ناراحت كننده ،براي اقتصاد كشور، در بر دارد، مسئولين و مجلسيان را مطلع ميكرديد تا با نشستهاي عالمانه عوامل آنرا شناسائي و با تعامل با دولت و تصويب لايه هايه هائي، از وقوع آنها جلو گيري و يا حد اقل از شدت آن ها به نوعي كاسته ميشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
34
حالا من چطوری ازدواج کنم؟
خداااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
برو خدا رو شكر كن كه هنوز ازدواج نكردي! ما كه ازدواج كرديم حالا چه كار كنيم كه سكه شده بالاي يك ميليون!!
مسلمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
ازدواج نکنی بهتره چون به زودی غصه آینده فرزندانت رو میخوری
له شده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
31
فعلا که فقط مردم بیچاره دارن تو این شرایط زیر بار این همه گرونی و با این حقوقای کم خرد میشن . این همه حرف حرف حرف به کجا رسیدین آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه فکر اساسی به حال قشر کارمندو کم در آمد بکنین
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
43
آره حتمن با همون قدرت و صلابتی که در مورد اختلاس سه هزار میلیاردی و استیضاح وزیر اقتصاد و سایر موارد عمل کردید، دست به اقدام بزنید! یادتون نره ها!
سردار سازندگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
6
47
درود بر هاشمی با این پیش بینیش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
داشتن اقای رفسنجانی لیاقت میخواد .حالا خوردین نوش جونتون اونقدر بکشید تا بفهمین کی مخش کار میکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
37
خواب دیدی خیر باشه جناب توکلی از این مجلس ابی گرم نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
25
حالا آقاي با اين تفاسير به نظر شما قحطي مي‌ياد يا نه!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
24
چرا نظر من رو نزديد؟!!! من كه چيز بدي نگفتم.
فقط گفتم اشكال كار از مجلسي است كه طرح اشتباه و غير كارشناسي تثبيت قيمت ها را به دولت خاتمي تحميل كرد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
42
11
تقصیر دولت هم نیست. مردم خود در ایجاد این جو روانی و افزایش قیمتها مقصرند. بروید سری به بازار بزنید و بعد قضاوت بدون حب و بغض کنید. ببینید چه کسانی برای خرید سکه می آیند و با چه اهدافی؟! آیا این مردم که خود بدون هیچگونه اطلاع اقتصادی و صرفا بر اساس شنیده ها و ... به بازار ارز و سکه هجوم می ورند در بی برنامگی و ایجاد سونامی در سایر بازارها مقصر نیستند؟ چرا مردم خود به این جو دامن زدند؟ چه کسی مقصر بود؟ دولت؟ مسئولان؟ این که دیگر کار خود مردم بود. از زنان خانه دار تا نوجوانان در پی خرید سکه در بازار روانه شده اند و این مساله را به بی تدبیری دولت یا تحریم و... ربط می دهند. به راستی کلاه خود را قاضی کنید و ببینید هریک از ما به نوبه خود برای به سامان رسیدن این وضعیت چه کمکی کرده ایم که اینقدر گناه را به گردن دیگری بیندازیم؟ اگر فردا اعلام شود که به دلیل مثلا تحریم فلان کالا گران می شود ایا به هموطن و همنوع خود اجازه می دهیم در خیرید امروزمان سهیم باشد؟ آیا اگر بدانیم هجوم ما به بازار باعث گرانتر شدن و عدم امکان خرید همسایه فقیرمان خواهد شد، آیا باز هم اجازه می دهیم اندکی گرانی را برای مشکلات موقت ایجاد شده توسط دشمنان تحمل کنیم اما به گرسنه ماندن دیگری و سیری خانواده خود دل نبندیم؟ خدا کند که قدری انصاف در قضاوت داشته باشیم هرچند که در بی تدبیری برخی از مدیران هم تقصیری باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
كاش خودت هم به اين حرفهايي كه زدي عمل كني
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
نابغه .........
- وقتی خود افراد دولت مستقیم و غیر مستقیم به گرانی دلار و سکه و در پیش بودن قحطی در 6 ماه آینده و ....... دامن میزنند .........
- وقتی که ارزش پول ملی روزانه افتهای چند درصدی میکند ......
- وقتی که دولتیون در این آشفته بازار دم برنمیارند و به سفرهای آنچنانی خارجی تشریف میبرند ......
- وقتی که به فروشگاهها مراجعه میکنی آنها از ارائه خدمات و اجناس اکراه دارند و دائم قیمتها بالا میره ....
- وقتی که دولت با تصمیمات کاملا اشتباه و علی رغم هشدارهای کارشناسان باعث فرار پول از سیستم بانکی و تبدیل شدن بالقوه 50 تا 55 میلیون نفر ایرانی به دلال و واسطه گر میشه تا از این بین خود هم کسری بودجه اش را تامین کند..................
بازهم بگیم مردم مقصرند ....... فقط یک کمی "فکر کردن" بد نیست هاااااا
انوشيروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اقا رضاي عزيز شما درست ميگي. اما در تمام دنيا مردم بدنبال اين هستند كه درامد خود را افزايش دهند. در كشور هاي پيشرفته اين افزايش درامد از طريق سرمايه گذاري در بورس صورت مي گيرد و بدين طريق پولهاي سرگردان وارد بازار توليد و خدمات مي گردد كه اين به خاطر سياست دولتها در جهت ايجاد ثبات اقتصادي است . اما در ايران چون دولت ناتوان از ايجاد ثبات اقتصادي است و شركتها بدلايل گوناگون عرصه فعاليت را ترك مي كنند كسي ريسك سرمايه گذاري در كار توليد را نمي پذيرد. اگر بخواهيم گناه اين موارد را به گردن مردم بياندازيم بايد گناه افزايش جرم و جنايت را هم به گردن مردم بياندازيم كه براي تامين خواسته هاي خود دست به جنايت مي زنند و هيچ تقصيري متوجه نهادهاي امنيتي و پليسي و سياستگذاران عرصه اجتماع نيست و اصولا چه نيازي به پليس خواهد بود . مطمئن باشيد اگر فضاي كشور امن باشد بسياري از مواردي كه در اين 6 سال به كرات شاهد بوده ايم رخ نخواهد داد و اين از وظايف اصلي دولت و نهاد هاي حكومتي است كه فضاي كشور را با ثبات و امن نگه دارند . انتخاب لطفا منتشر كن . ممنون
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
19
هر چي مي خواد بشه بشه هرکی میخواد بگه بگه !
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
1
43
آقای توکلی ممنونم ازتون!
تو این شرایط بد مالی و روانی کلی خندیدم! مخصوصا اونجاییکه با تحکم گفتید! مشخص میکنیم!!! ای ول!
توكلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
2
42
جناب آقاي توكلي، شما چرا جوش انتخابات رو ميزنيد،شما كه انتخاب شده هستي. دم خروس و باور كنيم يا قسم ابالفضل رو ، يادتون رفته حمايتهاي بي چون و چراتون از اين دولت رو، البته اميدوارم از سر دلسوزي و جبران اشتباهات اين حرفهارو زده باشيد. ما خيلي وقت به امثال شما و احمدي نژادها بي اعتماديم
نظرات بینندگان