arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

ریاض: حفظ برجام برای حصول اطمینان از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران مهم است

نماینده دولت سعودی در سازمان ملل طی سخنانی با ادعای تلاش برای برقراری ثبات در منطقه، بر اهمیت حفط برجام برای حصول اطمینان از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریاض: حفظ برجام برای حصول اطمینان از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران مهم استنماینده دولت سعودی در سازمان ملل متحد در جریان یک سخنرانی، ضمن توصیه به جامعه جهانی، سازمان ملل و تمام اعضای عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان‌پی‌تی» در زمینه اجرای تعهدات خود در قبال ایجاد یک منطقه عاری از سلاح‌ اتمی و کشتار جمعی،  بر لزوم حفظ «برجام» تاکید کرد.

به نوشته «خبرگزاری رسمی عربستان» «محمد القحطانی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد طی سخنرانی در کمیته خلع سلاح اتمی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه، با تاکید بر اینکه تاسیس چنین منطقه‌ای  یک مسئولیت جمعی در سطح بین‌المللی است، از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در جهت تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان عمل کنند.

القحطانی در سخنان خود افزود که ادامه امتناع رژیم اسرائیل از پیوستن به «ان پی تی» تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

این مقام دولت سعودی همچنین بر اهمیت حفظ برجام برای حصول اطمینان از عدم از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی تاکید کرد.

این مقام سعودی در حالی در سخنرانی خود مدعی حمایت ریاض از استفاده «صلح‌آمیز» از انرژی هسته‌ای شد که در ماه‌های گذشته در رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که ممکن است ریاض با همدستی دولت آمریکا به سوی ساخت تسلیحات اتمی حرکت کند.

روزنامه «گاردین» چندی قبل در این زمینه نوشت، شماری از مشاوران  دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش بوده‌اند تا مقدمات توافق سریع با عربستان سعودی برای انتقال فناوری‌ اتمی به ریاض را فراهم کنند. 

به نوشته خبرگزاری سعودی، القحطانی در خاتمه اظهار داشت که عربستان بر حق همه کشورها در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای مطابق با معیار‌ها و رویکردهای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تاکید می‌کند

منبع: فارس
نظرات بینندگان