arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

توصیه مقتدا صدر به تظاهرکنندگان: به سربازان گل هدیه کنید / مراقب اموال عمومی و خصوصی مردم باشید / تصویر زیبایی از شعارها و اقدامات خود منعکس کنید / خشونت را شما آغاز نکنید چون فاسد از صلح بیشتر از سلاح هراس دارد 

حالی که برخی شبکه‌های اجتماعی در عراق فراخوان‌های دور جدید تظاهرات در روز جمعه منتشر می‌کنند، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در پیامی خواستار پرهیز از خشونت شده و از معترضان خواسته است به سربازان و نیروهای امنیتی گل هدیه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توصیه مقتدا صدر به تظاهرکنندگان: به سربازان گل هدیه کنید / مراقب اموال عمومی و خصوصی مردم باشید / تصویر زیبایی از شعارها و اقدامات خود منعکس کنید / خشونت را شما آغاز نکنید چون فاسد از صلح بیشتر از سلاح هراس دارد رهبر جریان صدر در عراق، چهارشنبه در بیانیه ای با عنوان "چند دستور العمل" از کسانی که می خواهند در اعتراضات خیابانی روز جمعه آینده در عراق شرکت کننده خواسته است از خشونت ورزی بپرهیزند و بخاطر بخاطر وطن و عشق وطن، روحیه بردباری داشته باشند و مراقب اموال عمومی و خصوصی باشند. 

صدر در این بیانیه گفته است: با خدا عهد کرده است که پناه مفسدان نباشد بلکه از پدرش آموخته که پشتیبان مصلحان باشد بر همین اساس چند توصیه به قیام کنندگان دارد که شاید مفید باشد. 

- به برادرت که عضو نیروهای امنیتی است شاخه گل هدیه کن

- روحیه صبوری ات را بخاطر میهن و عشق وطن حفظ کن چرا که حب وطن از ایمان است. 

- مراقب اموال عمومی و خصوصی مردم باش. 

- صالح را نباید با چوب گناه فاسد راند، در دولت خیلی ها هستند که گناهی ندارند و نباید آسیبی به آنها رساند. 

- تصویر زیبایی از خود و شعارها و اقدامات خود منعکس کنید 

- خشونت را شما آغاز نکنید چون فاسد از صلح بیشتر از سلاح هراس دارد 

- بسیاری از مردم و حتی وابستگان احزاب غیر حکومتی، علاقمند به مشارکت با شما هستند اما خواسته های شما را نمی دانند بطور روشن برای آنها بیان کنید. 

- به هیچکس چه در داخل و خارج عراق اجازه مصادره تلاش های خود را ندهید.

- برادران شما در جریان صدر با همه تشکیلات و اجزای آن در خدمت شما هستند.

- بالابردن سطح خواسته ها خوب است به شرط آنکه حکیمانه باشد و مراقب باشید باعث خلاء امنیتی و قانون اساسی نشود. 

- رویدادها را تا جایی که می توانید تصویربرداری و مستند کنید. 

- صبر فاسدان فوری لبریز می شود اما صبر شما بیشتر است پس به ریسمان الهی چنگ زنید و ناامید نشویم که حرکت مسالمت آمیز شما قوی تر از دیوارها و سلاح های آنهاست. 

- و بالاخره این نکته که اگر بار دیگر (نیروهای امنیتی) به شما حمله کنند، آن وقت موضع مناسب و مورد رضای خداوند و شما را اتخاذ خواهیم کرد.  

- تکمیل می شود.. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان