arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان شادگان: نبش قبر مردگان در شادگان صحت ندارد / منتشركننده فيلم بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۰:۲۰

دادستان عمومی و انقلاب شادگان در پی انتشار کلیپی در خصوص نبش قبر و سرقت اعضای بدن مردگان گفت: انتشار کلیپ در خصوص نبش قبر و سرقت اعضای مردگان با هدف اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت انجام شد و به طور کلی صحت ندارد

سردار نقدی: مناطق کردنشین جهان شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند / اگر کسی بگوید در بُن بست قرار داریم، خیانت کرده است
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۰:۱۹

این مقام سپاه پاسداران افزود: ما دارای نیروی انسانی عالم و کارآمد هستیم و دانش مورد نیاز را در اختیار داریم، پول هم موجود است، مدیریت هم داریم ولی استفاده نکرده‌ایم لذا اگر کسی بگوید در بُن بست قرار داریم، خیانت کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با رد ادعای فساد سیستماتیک در جامعه گفت: مفاسدی که وجود دارد قابل اصلاح است، در بسیاری از مراکز مدیران متعهد و پایبند به نظام در حال فعالیت هستند.

ترامپ: وقت آن است که کُردها به سمت مناطق نفتی بروند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۲۱:۰۷

ترامپ در توئیتر نوشت: «میدان‌های نفتی که در سخنرانی دیروز من درباره ترکیه/کُردها درباره آن صحبت شد تا وقتی که ایالات متحده با کمک کُردها آنها را تصرف کند در اختیار داعش بود. هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد داعشِ دوباره جان‌گرفته این میادین را در اختیار بگیرد.»

او در پیامی دیگر نوشت: «واقعاً از صحبت با ژنرال مظلوم عبدی (فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه) لذت بردم. او کاری که ما انجام داده‌ایم را تحسین می‌کند و من هم کاری که کُردها کرده‌اند را تحسین می‌کنم. شاید وقت آن است که کُردها عزیمت به سمت مناطق نفتی را آغاز کنند.»

دفتر جهانگیری: سران قوا تصویب کردند که لوایح FATF ضروری است / هر دو بار رهبری تأیید کردند که لوایح تصویب شود
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۲۱:۰۴

در اطلاعیه دفتر جهانگیری آمده است: «از آنجا که برداشت‌های متفاوتی از سخنان مهم جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور در نشست روز سه شنبه مورخ ٩٨/٧/٣٠ با جمعی از علما و روحانیون منتشر شده است و نیز با توجه به موضع‌گیری‌های سیاسی و غیر اخلاقی برخی افراد و رسانه‌ها که در چند روز اخیر سعی کردند هدف اصلی این سخنان مبنی بر ضرورت شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و نیز اهمیت تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF برای کاهش مسائل معیشتی مردم و جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید بانکی و اقتصادی برای کشور را به حاشیه ببرند، دفتر معاون اول رییس جمهور ذکر این نکته را لازم می داند که دکتر جهانگیری در این نشست تاکید نمودند "سران قوا در دو-سه جلسه خود تصویب کردند که لوایح مرتبط با FATF برای اداره کشور بسیار ضروری است".»

اردوغان: عاملان قتل ۵۰ میلیون نفر به ما درس انسانیت می‌دهند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۸:۴۴

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در واکنش به عاملان قتل ۵۰ میلیون نفر در جنگ جهانی دوم که قصد دادن درس انسانیت به ما دارند، تبسم تلخی می‌زنیم.

تنش در نشست دبیران کل احزاب بر سر کروبی
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۸:۴۱

در نشست ویژه انتخابات دبیران کل احزاب محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از حضور قائم مقام حزب اعتماد ملی به جای دبیرکل انتقاد کرد که حمایت اصولگرایان و واکنش محمود صادقی مبنی بر عذر داشتن مهدی کروبی روبرو شد. فومنی هم گفت: اگر من بازداشت شوم کمیسیون ماده ١۰ اجازه می دهد که دبیرکل بمانم؟ من اگر محکوم شوم پس قانونا نیز صلاحیت دبیرکلی ندارم. در ادامه به حضور قائم مقام حزب اعتماد ملی و دو حزب دیگر اشکال گرفته شد و حق رای آنها گرفته شد. در ادامه جمعی از دبیران کل احزاب جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند و گفته می شود که جلسه از نصاب رای افتاده است ولی بادامچیان در اظهاراتی گفت: رای گیری انجام می شود و آبستراکسیون قیام علیه قانون است و پذیرفته نیست.

فرمانده سپاه: دشمنان‌مان علائم حیاتی ندارند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۸:۴۰

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما می‌بینیم که چگونه سلاح‌ها و مغزهای دشمنان از کار افتاده، قلب‌هایشان متوقف شده است و نمی تپد و برای مقابله با شما علائم بالینی حیاتی ندارند اما این کافی نیست.

رئیس پنتاگون: دنبال جنگ با ایران نیستیم، اما اگر لازم باشد، آماده ایم
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۸:۳۹

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک جلسه پرسش و پاسخ در موسسه صندوق مارشال در بروکسل گفت که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، اما اگر لازم باشد، آماده است تا این کار را انجام دهد. وی و مدعی شد که تهران به فعالیت‌های مخرب خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد و حمله ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو نیز یک نمونه از این اقدامات است. وزیر دفاع آمریکا گفت: ایران دریانوردی بین‌المللی در منطقه خلیج فارس را تهدید می‌کند.

شینزو آبه: ژاپن همچنان از برجام حمایت می کند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۸:۱۸

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه دیدار با مقامات ژاپن، روز پنج شنبه دوم آبان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار کرد. نخست وزیر ژاپن با اشاره به اهمیت برجام در زمینه حفط صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد که ژاپن همچنان از برجام حمایت کرده و از کلیه طرفها می خواهد که به تعهدات خود عمل کنند.

عمران‌خان: اسرائیل در تلاش است تا ایران و عربستان وارد جنگ شوند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۳:۱۵

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ما تلاش خود برای برقراری روابط میان ایران و عربستان را افزایش خواهیم داد. عمران خان که اخیراً به تهران سفر کرده است تصریح کرد: عامل اصلی تخریب روابط میان ایران و عربستان، اسرائیل است. عمران‌خان گفت: اسرائیل در تلاش است تا جنگ میان ایران و عربستان آغاز شود تا از این طریق به منافع خود در منطقه برسد.

ادعای کریمی‌قدوسی: دو ادمین‌ آمدنیوز از واعظی کمک مالی می‌گرفتند
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۳:۱۳

جواد کریمی‌قدوسی‌ نماینده اصولگرای مجلس مدعی شد: دو نفر از خبرنگاران و ادمین های تلگرامی آمدنیوز و رسانه های زنجیره ای که در سال 95 و 96 دستگیر شده اند اعتراف کرده اند با یکی از وزرای وقت ارتباط مستقیم داشته و باز آقای واعظی وزیر وقت ارتباطات کمک مالی مستقیم دریافت می کرده اند.

الجبیر: نمی‌دانیم که ایران یک انقلاب است یا دولت
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۳:۱۳

وزیر مشاور در امور خارجه سعودی در گفت‌و‌گو با رزونامه «لیبراسیون» فرانسه، افزود: «ما خواهان تغییر رفتار ایران هستیم نه تغییر نظام حکومتی این کشور؛ نظام حکومتی به خود مردم ایران مربوط می‌شود. ما نمی‌دانیم که ایران یک انقلاب است یا دولت؛ هر زمانی که ما برای رسیدن به یک راه‌حل با ایران تلاش کردیم؛ با مرگ و خرابکاری پاسخ ما را داد.» عادل الجبیر گفت: «عربستان سعودی مخالف هرگونه گفت‌و‌گویی با ایران است و این کشور باید رفتار خود را تغییر دهد.»

لغو گزارش دیدار آژاکس - چلسی با صدای گزارشگر زن
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۳:۱۲

درحالیکه طی روزهای گذشته بسیاری از سایت ها از سنت شکنی صدا و سیما و استفاده از یک گزارشگر بانو در برنامه گزارش ورزشی رادیو ورزش در جریان دیدار تیم های آژاکس و چلسی سخن گفته بودند و بسیاری منتظر شنیدن اولین گزارش یک بانوی گزارشگر از گیرنده های رادیویی خود بودند، پیش از شروع بازی مجری برنامه به دلیل نداشتن تصاویر بازی این گزارش را لغو کرد. این بازی قرار بود توسط خانم نجمه جعفری به عنوان گزارشگر، نیلوفر اردلان به عنوان کارشناس و گلاره ناظمی به عنوان کارشناس مسائل داوری از برنامه گزارش ورزشی، پخش رادیویی شود.

تکذیب یونیفرم برای بازیگران
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۳:۰۲

در پی حواشی ایجاد شده درباره پوشش برخی بازیگران در برنامه اکران یک فیلم که این روزها جریان ساز شده، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحات تکمیلی درباره این موضوع تاکید دارد خبر پوشیدن لباس واحد و یونیفرم از سوی بازیگران صحت ندارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان