arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقررات منع آمد و شد در 5 استان عراق
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۸

مقامات محلی در استان‌های ذی‌قار، بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط عراق از وضع مقررات منع آمد و شد در این استان‌ها به دنبال حمله معترضان به نیروهای امنیتی خبر دادند

سخنان جنجالی امیر قلعه نویی درباره شعارهای هواداران:
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۷

من مطمئن هستم برنامه‌ریزی شده است / یک اتاق فکر درست شده است  و یکی از کارهایش همین است / کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند هم لقمه‌ و هم نطفه‌شان ایراد دارد / این حرف‌هایی که می‌زنند به خودشان و خانواده‌هایی که ندارند برمی‌گردد / معمولا کسی که خانواده داشته باشد و بداند پدرش کیست این الفاظ را نمی‌گوید/ من تقدیم می‌کنم به خودشان و خانواده‌های نداشته‌شان / ان‌شاءالله بتوانند پدران‌شان را هم پیدا کنند

دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر مالزی:
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۴

روحانی: تلاش‌های مالزی برای توسعه مورد تحسین نخبگان در ایران بوده است / مردم ما با مقاومت خود، نشان دادند که در برابر فشار آمریکا تسلیم نمی‌شوند / ماهاتیر‌محمد: پیشرفت‌های ایران برای من شگفت‌آور است / شما به خوبی توانستید از فشارهای آمریکا رهایی یابید

خزانه‌داری آمریکا «تدابیر ویژه پولشویی» علیه ایران اعمال کرد
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۲

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه با اعمال دستورالعمل‌هایی علیه ایران موسوم به «تدابیر خاص نوع ۵» تهران را در زمره قلمروهای قضایی موجد نگرانی‌های خاص از لحاظ پولشویی قرار داده و نهادها و سازمان‌های مالی آمریکا را به اتحاذ تدابیری ویژه در مراودات مالی با طرف‌های مرتبط با ایران ملزم کرده است

پاسخ همایون شجریان به منتقدان
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۸:۲۱

همایون شجریان با بیان اینکه برخی به سیاق آن قمه‌کشان، قلم‌کشانند، در پاسخ به منتقدان نوشت: درمورد کنسرت خیابانی، گفتند که به دنبال شهرت است و فرمودند به جای این بلندپروازی‌ها چند شب در سالن کنسرت رایگان اجرا کند! ما صحبت از چه می‌کردیم و آنها چه پاسخی می‌دادند. او همچنین نوشت: در کنسرت سی، از خودی و غیرخودی شنیدیم و هیچ نگفتیم. او همچنین به حواشی اخیر اشاره کرد و نوشت: به تازگی حضور حقیر همراه علیرضا قربانی برای قلم‌کشان ایجاد انگیزه کرده؛ اخبار کذب جان گرفتند که آهنگ مشترک در مال اجرا کرده‌ایم؟ کاش تصاویر این اجرا را هم می‌گذاشتید!

واکنش علم الهدی به اظهارات روحانی درباره امام رضا
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۸:۱۹

علم الهدی در واکنش به اظهارات اخیر روحانی گفت: این اشتباه است که بگوییم صبر امام رضا(ع) در جریان مامون صلح با مامون بود این جنگ با مامون بود. این عزیزان مطالعه کنند و نظر خود را به مردم نگویند. علم‌الهدی گفت: حضرت فرمودند خدایا از من مواخذه نکن همانطور که از یوسف مواخذه نکردی. این صلح با مامون بود؟ کتاب بخوانید. امام رضا این کار را کرد. نیروهای انقلابی را تندرو دانستن و آن‌ها را از صحنه بیرون کردن و این‌ها را مخالف امام رضا نشان دادن، امام رضا(ع) خشم می‌کنند. امام رضا خشم می‌کنند از اینکه ولایت عهدی امام رضا را اینگونه بیان کنید.

2 کشته در اعتراضات عراق
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۸:۰۴

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دونفر از معترضین در تظاهرات اعتراضی عراقی ها که صبح امروز در میدان تحریر بغداد با حضور ده‌ها تن از معترضان آغاز شد، کشته شدند.

رئیس جمهور پاکستان: مادرم کرمانی الاصل بود
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۸:۰۳

معزی، معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری در توئیتی با اشاره به دیدار حسن روحانی و رئیس جمهور پاکستان نوشت: تاکید روسای جمهور ایران و پاکستان بر اشتراکات عمیق فرهتگی و تاریخی دو ملت، صرفا تعارفی دیپلماتیک نبود؛ رئیس جمهور پاکستان در اواسط مذاکرات، به دکتر روحانی گفت: ای کاش من از مادرم که لیسانس ادبیات فارسی داشت و کرمانی الاصل بود فارسی را آموخته بودم تا اکنون با شما به فارسی سخن می گفتم.

مورالس بار دیگر رئیس‌جمهور بولیوی شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۴۹

کمیسیون ملی انتخابات بولیوی اعلام کرد که نزدیک به صد درصد آرا شمارش شده و اوو مورالس ۴۷ و هفت صدم درصد آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶ و ۵۱ صدم درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. به این ترتیب، انتخابات در همان دور نخست به پایان رسیده و به دور دوم کشیده نخواهد شد. بر اساس قوانین انتخاباتی بولیوی، چنانچه که یکی از نامزدها بیش از ۴۰ درصد آرا را کسب کند و از نزدیک‌ترین رقیب خود نیز ۱۰ درصد بیشتر رای به دست آورده باشد، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده نمی‌شود. مورالس در پیامی توئیتری نوشت: «این چهارمین انتخابات پیاپی است که از راه دموکراسی پیروز شدیم». سازمان کشورهای قاره آمریکا در مورد منصفانه بودن این رقابت ابراز «تردید جدی» کرده است.

فرمانده سپاه: آن جوان فوتبالیست یک پیام الهی و جهانی ارسال کرد
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۴۷

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره شادی پس از گل مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس گفت: من این جوان فوتبالیست را ستایش می کنم که این شجاعت را داشت یک پیام الهی و جهانی را از روی سینه اش ارسال کرد که اطاعت از رهبری تنها راه نجات کشور است.

برخورد با تخلف در دو جناح یکسان باشد
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۵

علی مطهری پنجشنبه شب در همایش "گام دوم انقلاب، فرصت‌ها و چالش‌ها" در گناباد گفت : اگر با تخلف برخی اشخاص در یک جناح سیاسی برخورد می‌شود باید به تخلفات مشابه جناح سیاسی مقابل هم رسیدگی شود که در این زمینه مواردی به تازگی در قوه قضاییه در حال اقدام است.

احتمال سهمیه‌بندی بنزین در سال ۹۹
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۴

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهادهایی برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده مطرح شده است.  او افزود: با توجه به شرایط موجود به نظر نمی‌رسد تا پایان سال اتفاق جدیدی در حوزه بنزین روی دهد و احتمال سهمیه‌بندی در سال ۹۸ منتفی است. میرزایی تاکید کرد: البته بحث سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، موضوعی فراتر از کمیسیون انرژی است و باید در سطح کلان درباره آن تصمیم‌گیری شود.

پمپئو: ایران بدترین بازیگر منطقه است
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۳

مایک پمپئو  وزیر خارجه آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در قبال تحولات خاورمیانه و جنگ سوریه، شیوه دولت ترامپ را متفاوت خواند و گفت: ما بدترین بازیگر در آنجا را شناسایی کرده‌ایم، و آن بازیگر جمهوری اسلامی ایران است. پمپئو افزود: ما جهت کاستن از ظرفیت آنها در آسیب وارد کردن و ایجاد نامنی در سراسر خاورمیانه، دست به اقدامات واقعی زده‌ایم.

اعظم طالقانی در آی.سی.یو بستری شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۲

«اعظم طالقانی» دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی از بامداد پنجشنبه (دوم آبان) به علت عارضه مغزی در بخش آی.سی.یو بیمارستان پارس بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. او نماینده دوره اول مجلس و فرزند آیت الله طالقانی است.

وعده نخست وزیر عراق به معترضان
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۱

"عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق در نطقی تلویزیونی مجموعه ای از اصلاحات قانونی، سیاسی و اقتصادی از جمله اصلاح قانون اساسی و قانون انتخابات برای تحقق خواسته معترضان را اعلام کرد.

طرح دو سناتور علیه برنامه هسته‌ای ایران
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۱

«تد کروز»، نماینده ایالت تگزاس و «لیندسی گراهام»، نماینده ایالت کارولینای جنوبیدو نفر از سرسخت‌ترین مخالفان برجام در مجلس سنای آمریکا پیش‌نویس طرحی را آماده کرده‌اند که رئیس‌جمهور این کشور را از تمدید معافیت‌های تحریمی برای همکاری‌های صلح‌آمیز بین‌المللی با برنامه هسته‌ای ایران منع می‌کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان