arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸

بهبود یک رتبه‌‌ای جایگاه ایران در شاخص سهولت کسب‌وکار بانک جهانی پس از ۴سال +جدول

رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از بهبود یک رتبه‌ای جایگاه ایران در شاخص کسب و کار بانک جهانی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از بهبود یک رتبه‌ای جایگاه ایران در شاخص کسب و کار بانک جهانی خبر داد.

به گزارش تسنیم، شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، هر ساله 190 کشور را با 10 نماگر ارزیابی و کشورها را بر اساس امتیاز کسب شده رتبه بندی می‌کند.

گزارش سهولت کسب و کار بانک جهانی برای سال 2020 منتشر شده و رتبه ایران در این سال 127 بوده است، با توجه به رتبه 128 ایران در سال گذشته میلادی با بهبود یک رتبه‌ای جایگاه کشورمان در رده بندی کشورها به لحاظ شاخص محیط کسب و کار رو به رو شده‌ایم.

علی فیروزی رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد نوشت، امتیاز ایران در گزارش سال 2020 بانک جهانی 58.5 بوده و در حالی که در سال 2019 امتیاز کشور 56.98 بوده که این تغیرات نشان می‌دهد، به لحاظ جایگاه 1 پله صعود و به لحاظ امتیاز، 1.52 واحد امتیاز ایران بهبود یافته است.

بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی، بجز نماگر ورشکستگی مابقی نماگرها یا بهبود امتیاز داشتند یا ثابت ماندند.

به این ترتیب روند تنزل رتبه ایران در شاخص جهانی بهبود محیط کسب و کار که هر ساله از سوی بانک جهانی منتشر می‌شود، پس از 4 سال تغییر کرد.

نظرات بینندگان