arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

چرا «تا ثريا» حذف شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عزت‌الله ضرغامي ـ رييس سازمان صداوسيما ـ در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه گفته مي‌شود سريال «تا ثريا» با حذفياتي روبه‌رو بوده، با تاييد تلويحي اين موضوع، از سريال «تا ثريا» و همچنين «شيدايي» و اهدافي كه قصد انتقال آن را داشتند، دفاع كرد و آنها را سريال موفقي دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضرغامي در پاسخ به پرسش ذكر شده در حاشيه‌ي جلسه هيات دولت گفت: جزئيات مربوط به مجموعه‌ي سريال‌ها و مباحث اين‌چنيني را مسؤولان مربوطه در معاونت سيما بايد پاسخ دهند اما مجموعه‌هاي اشاره شده با هدف‌گذاري مشخصي توليد و پخش شده‌اند و هدف‌هايي را دنبال مي‌كردند؛ مثلا در سريال «شيدايي» بحث در مورد مزمت دروغ بود كه اين موضوع به خوبي منعكس شد. اثرات دروغ گفتن و همچنين در مورد اهميت انسجام خانواده مسائلي را مطرح كرد كه به خوبي منتقل شد و من از آقاي عسگرپور به خاطر توليد اين سريال تشكر مي‌كنم و در مجموع اين كار موفقي بود.

رييس سازمان صداوسيما همچنين با اشاره به پخش سريال «تا ثريا» از شبكه اول سيما و با اشاره به اهداف اين سريال در مزمت ربا و شركت‌هاي هرمي گفت: در واقع در اين سريال نشان داده شد كه اگر افراد وارد اين مقولات شوند به خاك سياه كشيده مي‌شوند و پيام خود را به درستي منتقل كرد و سريال آموزنده‌اي بود.

ضرغامي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: اگر يك سريال در مجموع فضاي دراماتيكش به گونه‌اي باشد كه حالت غم و اندوه را زياد كند ممكن است سريال توسط مسؤولان مربوطه مورد جرح و تعديل قرار گيرد.

وي گفت: در مجموع دو سريال ذكر شده بر اساس هدف‌گذاري‌هاي انجام شده تمام شد و اگر اين مجموعه يا هر مجموعه ديگري به همين دليل كه عرض كردم يعني در واقع فشرده‌تر شود به خاطر اينكه پيامش بهتر و درست‌تر منتقل شود، يك مساله عادي است و چيز جديدي نيست.

البته در اين بين يكي از خبرنگاران نيز به ضرغامي انتقاد وارد كرد كه چرا روز گذشته در هنگام پخش سريال «شوق پرواز» و در موقعي كه خبر شهادت يكي از خلبانان در اين سريال داده شد، سريال قطع شد و در وسط آن آگهي در ارتباط با پوشك بچه و چيپس پخش شد كه ضرغامي انتقاد اين خبرنگار را پذيرفت و گفت كه اگر چنين كاري انجام شده بدسليقگي بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
8
13
تا ثریا فیلم بسیار با ارزشی بود ولی در مورد سریال شیدایی به نظر من خیلی مزخرف بود. هر وقت میزدیم شبکه 3 این بازیگر مردش یا در حال داد زدن بود یا فحش دادن!
نظرات بینندگان