arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

طرح سه نفره شدن سرنشین تاکسی‌ها به کجا رسید؟

طبق جمع‌بندی‌های صورت گرفته، این طرح برای خطوطی مناسب است که مسیر طولانی‌ دارند و مسافر برای رسیدن به مقصد حدود 45 دقیقه تا یک ساعت در خودرو است اما درباره خطوط کوتاه که مسافر حدود 15 دقیقه در تاکسی است چهار نفره بودن سرنشین‌، برای مسافران آزار دهنده نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران علیرضا قنادان درباره طرح سه نفره شدن سرنشین‌‌ تاکسی‌ها، اظهار کرد: طبق جمع‌بندی‌های صورت گرفته، این طرح برای خطوطی مناسب است که مسیر طولانی‌ دارند و مسافر برای رسیدن به مقصد حدود 45 دقیقه تا یک ساعت در خودرو است اما درباره خطوط کوتاه که مسافر حدود 15 دقیقه در تاکسی است چهار نفره بودن سرنشین‌، برای مسافران آزار دهنده نیست.

وی ادامه داد: همچنین میزان نارضایتی و علاقمندی مسافران در خطوطی که طرح به صورت پایلوت اجرا شد، بسیار به هم نزدیک بود. در عین حال بر اساس یک نظام عرفی در برخی خطوط که مسیر طولانی دارند، این طرح در حال اجراست. به عنوان مثال در خط میدان انقلاب-کرج، در ساعات میانی روز که میزان انتظار مسافران برای پر شدن تاکسی زیاد است، با سه مسافر حرکت می‌کنند و خودشان به توافق می‌رسند که کرایه نفر چهارم بین آنها تقسیم شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: بنابراین ترجیح دادیم این موضوع به همین شکل ادامه پیدا کند چراکه هنوز میزان مزیت‌ها و نارضایتی‌‌هایی که ممکن است ایجاد شود برایمان شفاف نیست علاوه بر این اقتضائات مناطق مختلف شهر تهران با یکدیگر متفاوت است؛ نوع برخورد مسافران در شمال و جنوب و مرکز شهر با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین تریجیح دادیم این طرح را با یک قائده کلی در شهر اعمال نکنیم ضمن اینکه در ساعات پیک در برخی خطوط با همین تعداد تاکسی فعال، با کمبود ناوگان رو به رو هستیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان