arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

یادداشت‌های روزانه اعتمادالسلطنه، جمعه، ۴ آبان ۱۲۶۲: در خزانه دیناری پول موجود نیست

شب درخانه احضار شدم. تا ساعت چهار حضور بودم. امین‌السلطان و نصیرالدوله هم احضار شده بودند. دو ساعت در خلوت در حضور همایون وزارت می‌کردند. ظاهرا هفتصد هزار تومان طلب کهنه مردم است. در خزانه دیناری پول موجود نیست. حضرات را برای چاره احضار فرمودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در خزانه دیناری پول موجود نیست

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

شاه به دره زرک سوار شدند. من هم در رکاب بودم. بعد از ناهار مراجعت به منزل شد. امین‌الدوله [رئیس دارالشورای کبرای دولتی] و امین‌حضور هم در مراجعت از رکاب شاه منزل آمدند. شب درخانه [دربار] احضار شدم. تا ساعت چهار حضور بودم. امین‌السلطان [وزیر دربار] و نصیرالدوله هم احضار شده بودند. دو ساعت در خلوت در حضور همایون وزارت می‌کردند. ظاهرا هفتصد هزار تومان طلب کهنه مردم است. در خزانه دیناری پول موجود نیست. حضرات را برای چاره احضار فرمودند. بعد از شام که من برخاستم منزل بیایم آغا محمد خواجه تعریف زیاد از روزنامه خواندن من می‌کرد. شاه هم تصدیق می‌فرمودند. حضار که ملیجک [ملیجک اول؛‌ برادر امین اقدس سوگولی ناصرالدین‌شاه] و مردک [بردارزن ملیجک اول] [و] زردک بود[ند] آن‌ها هم تعریف نمودند. از این تعریف بسیار بر من سخت گذشت، چراکه من‌بعد حاضرین حضور این اشخاص بی‌پدر بی‌علم و هنر خواهند بود. وقتی هم میل خواهند کرد تکذیب [می‌]نمایند.

نظرات بینندگان