arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

عضو هیئت رئیسه مجلس: روند اخذ مالیات ‌بازنگری می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس به احتمالاتی که اخیراً در مورد افزایش مالیات‌ها در بودجه سال ۹۹ مطرح می‌شود اشاره کرد و گفت: سقف مالیات‌ها برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند بلکه روند اخذ آن مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت رئیسه مجلس به احتمالاتی که اخیراً در مورد افزایش مالیات‌ها در بودجه سال ۹۹ مطرح می‌شود اشاره کرد و گفت: سقف مالیات‌ها برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند بلکه روند اخذ آن مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، فرارهای بزرگ مالیاتی در کشور و عدم وجود یک نظام و سیستم کارآمد برای اخذ مالیات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سقف مالیات‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند بلکه برای ساماندهی و اصلاح این وضعیت، روند اخذ آن مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اجرای اصل مهم عدالت مالیاتی در کشور را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: طبق اسناد و مستندات موجود، مطالبات سازمان امور مالیاتی کشور از مؤدیان هم‌اینک به حدود 100 هزار میلیارد تومان رسیده و این بدهی‌ها به علت وجود یک سیستم ناکارآمد در حوزه اخذ مالیات هنوز وصول نشده است.

عباسی جلوگیری از بروز فرار مالیاتی در کشور و تدوین و اجرایی کردن دستورالعمل‌هایی قانونی در این حوزه را خواستار شد و تصریح کرد: دولت برای قطع وابستگی کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت باید از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آورد و این مهم به غیر از اصلاح در روند دریافت مالیات تحقق پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مالیات تنها از کارمندان دولت به صورت دقیق گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: دولت برای واقعی کردن بودجه سال 99 باید به تحقق درآمدهای مالیاتی بیشتر توجه کند و از طرف دیگر تمامی موانعی که در تمام این سال‌ها منجر به اختلال در سیستم اخذ مالیات شده را برطرف سازد.

وی توجه ویژه به بحث معیشت مردم در بودجه سال آینده را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مجلس از دولت اعلام کرد و ابراز داشت: تولید و اشتغال، کاهش و مهار تورم، اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و امور مهمی نظیر این مهم‌ترین مسائلی است که دولت در فرآیند بودجه‌ریزی سال 99 باید به آن‌ها توجه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به چالش‌های بسیار فراوان اقتصادی که کشور در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده است خاطرنشان کرد: توجه جدی‌تر به حوزه‌های اقتصادی به معنی فراموش کردن بودجه فرهنگی نیست و مجلس انتظار دارد در بودجه سال 99 برای این حوزه برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس غفلت از بودجه فرهنگی را در فرآیند بودجه‌ریزی سالانه عملی غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای که در حوزه فرهنگی کشور به وجود آمده است نشان می‌دهد ما تاکنون بر اساس برنامه ششم توسعه و مطابق اهداف موجود در سند چشم‌انداز 1404 عمل نکرده‌ایم.

عباسی توجه ویژه‌تر به موضوع حقوق و دستمزد کارکنان، فرهنگیان و بازنشستگان را در بودجه 99 مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در یک سال گذشته به قشرهای مختلف مردم فشار زیادی وارد کرده است و دولت باید برنامه‌های حمایتی خود را در بودجه سال 99 به صورت شفاف‌تر مطرح کند.

نظرات بینندگان