arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

از سرگیری پروازهای "اسرائیل- مراکش" پس از ۲۰ سال وقفه

آژانس مسافرتی اسرائیلی " Flying carpet" اعلام کرد که پروازهای تل‌آویو به مراکش پس از ۲۰ سال وقفه مجددا از سرگرفته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این آژانس مسافرتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پرواز مستقیم از تل‌آویو به مراکش از ماه مه ۲۰۲۰ از طریق یک شرکت هواپیمایی اسرائیلی از سر گرفته می‌شود و هر ماه پنج پرواز از اراضی اشغالی به سمت "دارالبیضاء"، "مراکش"، "طنجة" و "وجدة" انجام خواهد شد.

این آژانس طی ۲۰ سال گذشته پروازهای غیرمستقیم از فرانسه و اسپانیا انجام داده است.

به رغم این که پروازهای مستقیم میان رژیم صهیونیستی و مراکش متوقف شده بود اما نزدیک به ۸۰ هزار شهروند اسرائیلی در سال ۲۰۱۸ به مراکش سفر کرده بودند.

بر اساس پژوهش‌ مرکز اسرائیلی مطالعات سیاست‌ خارجی منطقه‌ای "میتیوم" در ماه ژوئیه روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش افزایش یافته است.

در همین راستا، اینات لیوی، نویسنده این پژوهش تصریح کرد: همکاری کنونی میان اسرائیل و مراکش نسبتا گسترده است و منافع متقابل آنها "قوی و همیشگی" است.

وی همچنین تاکید کرد: هم‌اکنون حدود دو میلیون یهودی مراکشی در اراضی اشغالی زندگی و هر سال ده‌ها هزار اسرائیلی به مراکش به منظور گردشگری، تجارت و یا سفرهای خانوادگی سفر می‌کنند. دو طرف روابط دیپلماتیک مشترکی ندارند ما در مراکش هزار یهودی زندگی می‌کنند و این کشور هر سال میزبان تعداد زیادی شهروند اسرائیلی است.

نظرات بینندگان