arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

عبدالمهدی: البغدادی در عملیاتی کشته شد که از سال گذشته آغاز شده بود

نخست‌وزیر عراق درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش گفت که «وی در عملیاتی کشته شده که از ژوئن سال گذشته آغاز شده بود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالمهدی: البغدادی در عملیاتی کشته شد که از سال گذشته آغاز شده بود«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه در سخنانی درباره کشته شدن سرکرده داعش گفت که البغدادی در عملیاتی که تازه شروع شده باشد، کشته نشده است.

نخست‌وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد که «وی در یک عملیات منحصر به فرد که از ژوئن سال گذشته آغاز شده بود، کشته شد».

به گزارش السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی در ادامه تاکید کرد که در این عملیاتی که از سال گذشته شروع شده بود، «نزدیکان خانواده البغدادی  هم که در دستیابی به مکان حضور وی نقش داشتند، دستگیر شدند».

عبدالمهدی تاکید کرد که «دستگاه امنیتی عراق با پیروزی اطلاعاتی که منجر به کشته شدن سرکرده داعش شده است، دست‌آورد شکست داعش را تکمیل کرد».

ارتش عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان اطلاعات ملی این کشور محل اختفای «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را شناسایی کرد و به نیروهای آمریکایی که حمله هوایی را انجام دادند، اطلاع داد.

به گزارش رویترز، در بیانیه ارتش عراق آمده است که آمریکا عملیاتی را که طی آن سرکرده داعش کشته شد را با بغداد هماهنگ کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه رسما مدعی شد که نیروهای آمریکایی در عملیاتی در شمال غرب سوریه، سرکرده داعش را به قتل رسانده‌اند. این ادعای ترامپ از سوی وزارت دفاع روسیه با تشکیک مواجه شده است.

ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 که منجر به پیروزی او شد، اذعان کرده بود که مقامات وقت آمریکا داعش را به‌وجود آورده‌اند.

نظرات بینندگان