arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۶ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ فیلم لحظه عملیات کشته شدن ابوبکر بغدادی را ندیده
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۵

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد تصاویر بیرون مخفی‌گاه ابوبکر بغدادی به دونالد ترامپ نشان داده شده اما آنچه را در داخل مخفی‌گاه اتفاق افتاده، از زبان فرماندهان نیروی ویژه (دلتا) شنیده. آنچه ترامپ دیده، تصاویر دوربین‌های کلاهخود از زوایای مختلف بوده که در کنار هم به نمایش درمی‌آمد. اما این تصاویر "نمی‌توانسته نشان دهد" در تونل زیرزمینی که ابوبکر بغدادی در آن مخفی بوده چه اتفاقی افتاده. نیویورک تایمز نوشت ترامپ تصاویر محل عملیات را زنده دریافت نمی‌کرده.

مقتدی صدر: فریب مصوبات پارلمان را نخورند
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۴

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر ساعتی پس از اعلام مصوبات جدید پارلمان جهت تحقق خواسته های معترضان، خواستار آن شد که نخست وزیر در جلسه پارلمان حضور یافته و برگزاری انتخابات زودهنگام زیر نظر سازمان ملل و در ظرف زمانی کوتاه را اعلام کند. صدر تاکید کرد که در انتخابات یاد شده هیچ کدام از احزاب کنونی نباید شرکت کنند، مگر حزبی که مردم بخواهند. وی همچنین خطاب به تظاهرکنندگان خواسته که "فریب" مصوبات پارلمان را نخورند چون - به تعبیر او - همه این مصوبات تا وقتی به اقدامات قانونی مناسب منجر نشود، صوری است و پیگیرد مفسدان اقتصادی را نیز در بر ندارد.

استعفای حجتی صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۳

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد هر گونه خبر مبنی بر کناره گیری محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: استعفای وی صحت ندارد. برخی از سایت ها روزهای گذشته اخباری درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی منتشر کرده بودند.

عربستان آماده آتش‌بس در یمن است
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۳

وزیر امور خارجه فرانسه از آمادگی عربستان سعودی برای برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد. «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه گفت برای اولین بار در چند ماه گذشته «‌نشانه‌های مثبتی» در اوضاع جنوب یمن دیده می‌شود.

اتحادیه اروپا با تمدید سه ماهه برگزیت موافقت کرد
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۲

شبکه خبری سی ان ان دقایقی پیش در خبر فوری گزارش داد: اتحادیه اروپا نسبت به تمدید سه ماه برگزیت موافقت کرد. تمدید این مهلت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ماه) اعلام شد. مهلت خروج انگلیس بدون حصول هیچگونه توافقی ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) بود.

انتقال بقایای جسد بغدادی به عین الاسد؟
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۲

خبرنگار روسیا الیوم در شمال شرق سوریه گزارش داد، بقایای جسد ابوبکر بغدادی از طریق هوایی به پایگاه هوایی "عین الاسد" آمریکا در عراق منتقل شد.

برهم صالح: اگر ایران و آمریکا جنگ کنند، نمی تواند یکی را انتخاب کند
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۲۱

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه نگران وقوع یک جنگ میان ایران و آمریکا است، خاطر نشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، عراق قادر نخواهد بود میان ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند. صالح تصریح کرد: ایران همسایه عراق است. ما هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک داریم. بنابراین، نمی‌توانیم خواهان یک ایران دچار مشکل باشیم. این به هیچ وجه به نفع عراق نیست. وی در ادامه از آمریکا نیز به عنوان متحد عراق یاد کرد و گفت که خواهان ادامه این رابطه است.

شاید فیلم عملیات کشته شدن البغدادی منتشر شود
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۱۸

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ممکن است بخشهایی از فیلم عملیات مربوط به کشته شدن سرکرده داعش منتشر شود.

احتمالا جسد البغدادی به دریا انداخته می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۱۷

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع خود نوشت احتمالا جسد ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش مانند جسد اسامه بن لادن، سرکرده پیشین القاعده، به دریا انداخته می‌شود.

تصمیمات ویژه پارلمان عراق برای فرونشاندن اعتراضات
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۱۶

پارلمان عراق برای فرونشاندن اعتراضات تصمیمات جدیدی گرفت که بر اساس آن کمیته تغییر در قانون اساسی تشکیل می شود، امتیازات ویژه رؤسای قوه مجریه، مقننه و قضایی، نمایندگان پارلمان و وزرا لغو می شود و همه شوراهای استانداری به جز استان‌های اقلیم کردستان منحل می شوند.

خانه پدری توقیف شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۲:۱۴

فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری که پس از 5 سال بالاخره اکران شده بود، پس از 5 روز اکران توقیف شد. قوه قضائیه می گوید قرار بود صحنه هایی از فیلم حذف شود که نشده. رئیس سازمان سینمایی اما گفته این صحنه ها حذف شده اند.

«عبدالله قرداش» سرکرده جدید داعش
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۷

هفته نامه نیوزویک در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش داد عملیات نیروهای آمریکایی در روزهای شنبه و یک شنبه منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی و همچنین «ابو الحسن المهاجر» شد اما این گروه از قبل یک جانشین برای بعد از مرگ ابوبکر بغدادی منصوب کرده بود. 

نیوزوبک د ر ادامه توضیح داده است که «عبدالله قرداش» معروف به «حاجی عبدالله العفری» در ماه اوت به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده بود و کفته می‌شود که خود ابوبکر بغدادی این موضوع را پیشنهاد است

سی‌ان‌ان: احتمالا جسد ابوبکر البغدادی به دریا انداخته می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۷

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع خود نوشت احتمالا جسد ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش مانند جسد اسامه بن لادن، سرکرده پیشین القاعده، به دریا انداخته می‌شود.

روز گذشته یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر البغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و کشته شده است

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان