arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

کارشناس بازار طلا: احتمالا طلا در محدوده قیمت 400 هزار تومان می‌ماند

یک کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است، قیمت طلا در محدوده گرمی 390 تا 410 هزار تومان باقی می‌ماند و بعید است افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس بازار طلا: احتمالا طلا در محدوده قیمت 400 هزار تومان می‌ماند

یک کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است، قیمت طلا در محدوده گرمی 390 تا 410 هزار تومان باقی می‌ماند و بعید است افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشد.

مجتبی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند کاهشی که چند وقت اخیر در قیمت طلا رخ داده، گفت: این روند ادامه‌دار نخواهد بود و بعید است قیمت طلا به زیر 390 هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه قیمت طلا متاثر از نرخ دلار است، یادآور شد: چون تقاضا برای دلار زیاد است، بعید به نظر می‌رسد قیمت دلار به زیر یازده هزار تومان بیاید و با این شرایط طلا هم در  همین محدوده قیمت باقی خواهد ماند.

این کارشناس بازار طلا و سکه اظهار کرد: به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، بعید است قیمت طلا افزایش قیمت چندانی هم داشته باشد و به همین دلیل در محدوده گرمی حدود 400 هزار تومان خواهد ماند.

به گفته فیروزی، روند کاهش تدریجی قیمت طلا تا حدودی باعث رکود بازار شده، زیرا مردم نگران ادامه کاهش قیمت و یا سقوط ناگهانی نرخ طلا هستند و خرید و فروش چندانی انجام نمی‌دهند. البته بخش دیگری از رکود بازار ناشی از کاهش خرید طلا در ایام محرم و صفر به دلیل توقف جشن‌های ازدواج است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه برای وضعیت رونق و یا رکود بازار طلا در آینده دو سناریو قابل فرض است، ادامه داد: ممکن است با توجه به کاهش قیمتی که داشتیم بعد از ماه محرم و صفر بازار رونق بگیرد و مردم خرید را از سر بگیرند.

فیروزی یادآور شد: از سوی دیگر در برخی موارد بعد از هر دوران افزایش قیمت شدید در بازارهای اقتصادی کشور که به دنبال آن تقاضای کاذب و افزایش خرید ایجاد می‌شود، معمولا یک دوران رکود چند ساله رخ می‌دهد که ممکن است بازار طلا نیز دچار این رکود شود.

وی افزود: باید ببینیم با پایان یافتن ماه صفر وضعیت خرید و فروش در بازار چه خواهد شد و پس از آن می‌توان پیش‌بینی دقیق‌تری ارائه کرد.

نظرات بینندگان