arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
به رغم مخالفت مجلس عوام

جرمی کوربین از طرح جانسون برای انتخابات زودهنگام حمایت کرد

جرمی کوربین اعلام کرد، با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت بریگزیت به مدت سه ماه، حزب کارگر آماده حمایت از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام است. این در حالی است که نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه به پیشنهاد بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) رای منفی دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جرمی کوربین اعلام کرد، با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت بریگزیت به مدت سه ماه، حزب کارگر آماده حمایت از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام است.

به گزارش ایسنا، جرمی کوربین، رهبر حزب کار انگلیس به کابینه سایه گفت: همواره گفته‌ام که ما آماده انتخابات هستیم و حمایت ما از آن وابسته به کنار گذاشتن گزینه بریگزیت بدون توافق است.

به گزارش روزنامه گاردین، کوربین در ادامه افزود: ما متوجه شده‌ایم که اتحادیه اروپا با تمدید مهلت بریگزیت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ موافقت کرده است و بدین ترتیب شرط ما برای کنار گذاشتن خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اکنون برای بازه‌ای سه ماهه برآورده شده است.

این در حالی است که نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه به پیشنهاد بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) رای منفی دادند.

نخست وزیر بریتانیا به رای موافق دو سوم نمایندگان مجلس عوام (۴۳۴ رای موافق) نیاز داشت. این در حالی است که تنها ۲۹۹ نماینده با پیشنهاد بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۲ دسامبر موافقت کردند.

بوریس جانسون پیش از این در نامه‌ای به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اطلاع داده بود که لندن تمدید مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را می‌پذیرد.

مخالفان دولت محافظه کار بریتانیا تاکنون تاکید می کردند که با طرح برگزاری انتخابات زودهنگام تا زمانی که امکان برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا منتفی نشده است موافقت نخواهند کرد.

دونالد توسک پیش از این از موافقت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با تعلیق مهلت برکسیت تا روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن) خبر داده بود. این برای سومین بار است که موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به تعویق می افتد.

نظرات بینندگان