arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

جمعی از لبنانی‌ها در پاریس تظاهرات کردند

ده‌ها تن از لبنانی های مقیم فرانسه در همبستگی با معترضان کشورشان سه شنبه در مقابل سفارت بیروت در پاریس تجمع کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها تن از لبنانی های مقیم فرانسه در همبستگی با معترضان کشورشان سه شنبه در مقابل سفارت بیروت در پاریس تجمع کرده‌اند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که تعداد آنها به یک صد تن می‌رسید، پرچم لبنان را به اهتزاز درآوردند و با تجمع در میدان ویکتور هوگو در نزدیکی سفارت لبنان برای همبستگی با مردم لبنان شمع‌ روشن کردند.

فائزه یکی از معترضین حاضر در این تجمع به ایرنا گفت؛ ما در اینجا جمع شدیم تا صدای اعتراض خود را علیه خشونت‌های اخیر در لبنان به گوش مقامات این کشور برسانیم.

وی با بیان اینکه «تمام کشورهای دنیا به ادامه این وضعیت معترض هستند» خواستار روی کار آمدن دولتی شد که به ارزش های دموکراسی و حقوق مردم احترام بگذارد.

از روز پنجشنبه ۲۵ مهرماه بیروت پایتخت لبنان شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت معیشتبود.

سعد حریری نخست وزیر لبنان روز سه شنبه استعفای خود را بطور کتبی به "میشل عون" رئیس جمهوری این کشور تحویل داد.

استعفای حریری در سیزدهمین روز از تظاهرات اعتراض آمیز مردم روی داده است. استعفای حریری منوط به موافقت رئیس جمهوری لبنان است.

حریری در حالی استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهوری این کشور می کند که "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان استعفای او و تغییر دولت را موجب سوق یافتن کشور به سمت نامعلوم دانست و تاکید کرده بود درشرایط کنونی باید اصلاحات اقتصادی را هرچه سریع تر به اجرا در آورد تا بتوان اعتماد از دست رفته مردم به دولت را جلب کرد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص شرایط جاری لبنان گفت که ایران بر لزوم یکپارچگی و وحدت همه طوایف، احزاب و شخصیت‌های لبنانی تاکید دارد.

موسوی با توجه به شرایط جاری در لبنان به ویژه تقدیم استعفاء سعد حریری نخست وزیر لبنان به میشل عون رئیس جمهوری این کشور اظهار کرد: امیدواریم ملت و دولت لبنان این دوره خطیر و حساس را با موفقیت و همدلی پشت سر بگذارند.

سخنگویی وزارت امورخارجه با تاکید بر ثبات و استقرار کشور دوست و برادر لبنان، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر لزوم یکپارچگی، وحدت و همدلی همه طوایف، احزاب و شخصیت‌های لبنانی به منظور حفظ ثبات و امنیت این کشور و پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم لبنان در فضایی آرام تاکید دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان