arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

بوئینگ به سودجویی و عدم رعایت ایمنی متهم شد

قانون‌گذاران آمریکایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ را به سودجویی و عدم رعایت مسائل ایمنی پرواز متهم کردند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانون‌گذاران آمریکایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ را به سودجویی و عدم رعایت مسائل ایمنی پرواز متهم کردند .

به گزارش ایسنا، بوئینگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های هواپیماسازی در جهان در طول یک سال اخیر تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در بازه زمانی کوتاهی که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مسافران و خدمه پروازی شد، به شدت از سوی نهادهای نظارتی و دولتی در کشورهای مختلف علی الخصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

حالا به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی شرکت بوئینگ را به عدم رعایت مسائل مربوط به ایمنی پرواز، پنهان کاری عمدی و سودجویی در خصوص نواقص و معایب هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس متهم کرده‌اند.

بر اساس گزارش BBC، دنیس موییلنبرگ، مدیر اجرایی شرکت بوئینگ، که در مقابل نمایندگان کمیته تجاری سنای ایالات متحده حضور یافته بود، به نگرانی‌های سناتورهای آمریکایی در خصوص تایید امنیت پرواز هواپیماهای مذکور پاسخ داد اما نتوانست آنها را قانع کند و در نهایت آنها بوئینگ را به ارتکاب اشتباهاتی جبران ناپذیر و ساخت "تابوت های پرنده" متهم کرده و گفتند که این هواپیماساز سودجویی را به ایمنی ترجیح داده است.

سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که با فاصله چندماه رخ داد، در مجموع ۳۴۶ نفر را به کام مرگ کشاند و بدون شک نام آن در فجیع ترین حوادث هوایی ثبت خواهد شد.

از آنجاکه دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته‌اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین‌های جهان بعد از دومین حادثه سقوط پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام کرده و یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

نظرات بینندگان