arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

بوکوحرام ۱۲ سرباز نیجر را کشت

وزارت دفاع نیجر اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور در پی حمله عناصر بوکوحرام به یک پایگاه نظامی کشته شدند. سلسله عملیات‌ تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن ۳۵ هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تنها در کشور نیجریه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع نیجر اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور در پی حمله عناصر بوکوحرام به یک پایگاه نظامی کشته شدند.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، در این حمله که در جنوب شرق نیجر رخ داد، هشت سرباز دیگر نیز زخمی شده اند.
«بوکوحرام » در زبان هوسایی به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال ۲۰۰۲ (دی ۱۳۸۰) به دست فردی به نام «محمد یوسف» تأسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» از سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از کشته شدن محمد یوسف رهبری این گروه را بر عهده دارد.
شیکاو، مقام‌های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرده و گفته است؛ کسانی که به قوم‌گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می‌گیرند.
بوکوحرام پیش‌تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
سلسله عملیات‌ تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن ۳۵ هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تنها در کشور نیجریه شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان