arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

قومیت گرایی ممنوع!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: جمعه این هفته در تبریز تراکتور میزبان استقلال تهران خواهد بود.دیداری که از حساسیت زیادی برخوردار بوده و حواشی احتمالی همراه خواهد داشت.

فوتبال ما به علت ناکار آمدی مدیران فدراسیون و باشگاه ها هرگز نتوانسته است از بازیهای بزرگ فرصت مغتنم ساخته و در جهت منافع اقتصادی و بخصوص فرهنگی از آن بهره برداری کند بازی‌هایی مثل دربی یا پرسپولیس -سپاهان ،استقلال- تراکتور، پرسپولیس تراکتور و سپاهان استقلال که بازی های بزرگ و مهم لیگ ما محسوب می شوند به جای آنکه هیجان و شوق را به ارمغان بیاورند تبدیل به کابوسی مهیب برای دست اندر کاران و تماشاگران شده اند!

دخیل کردن مسایل قومیتی در فوتبال که چند سالی ست رواج یافته است سبب شده تا نگاه طرفداران تیم ها به بغض و کینه عجین شود. در تبریز اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که نه می توان بی تفاوت از آنها عبور کرد و‌ نه می شود به راحتی بیان کرد. مهم‌ترین اصل نه در ورزش که در همه ابعاد و آحاد کشور حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بوده و همه اقوام و گروه ها نسبت به آن التزام و تعهد دارند. این مهم زمان و مکان نمی شناسد، دغدغه هر ایرانی در هر کجای تاریخ و جغرافیا استقلال و اتحاد کشور بوده و هست. این گربه ایرانی خون بهای زیادی برای امروزش داده است برای امروزی که بیگانه در آن بیگانه باشد.

حمله ترکیه به شمال سوریه و کشتار کردهای آن منطقه چرا باید دست آویز عده ای سود جو و فرصت طلب شده تا بازیکنان فوتبال ما را درگیر خود کند؟! در دنیایی که مرزها در حال برچیده شدن هستند چگونه به برخی افراد معلوم الحال اجازه می‌دهیم بین اقوام و ادیان و مذاهب خط کشی کرده و به جان هم شان بیاندازند؟!

ما باید از پتانسیل فوتبال برای تحکیم دوستی ها استفاده کنیم، یک هموطن آذری زبان یا کرد ، لر ، عرب ، بلوچ و ترکمن و همه آنها که ایران را شکل داده اند‌ پیش از هر آنچه هستند ایرانی هستند و این باید اولویت نخست شان در تعصب باشد. اقوام بدون ایران و ایران بدون اقوام واژه ای بی معنا هستند پس بر همگان واجب است تا از هر گونه خود سری و تفرقه پرهیز کرده و میادین فوتبال را مجالی برای سو استفاده دشمنان ایران نسازند.

نظرات بینندگان