arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

وزیر خارجه ترکیه: سیاست آمریکا علیه ایران اشتباه است

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما در مسئله فلسطین، قدس و مسائل مختلف گفته‌ایم که سیاست‌های آمریکا اشتباه است. همچنین در مسائه اعمال تحریم علیه ایران نیز سیاست آمریکا را اشتباه می دانیم و من می توانم شمار بیشتری از سیاست های اشتباه آمریکا را برای شما بر شمرم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، تحریم‌های اعمالی ترامپ علیه جمهوری اسلامی را "اشتباه" خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی درخصوص سیاست ترکیه در مقابل با آمریکا گفت: ما تلاش می‌کنیم که ترکیه سیاستی چند جانبه داشته باشد و از این مسئله حمایت می‌کنیم. تا زمانی که منافع ما با آمریکا مطابقت داشته باشد ما می‌توانیم با یکدیگر همراهی کنیم اما اگر گام‌های ما با یکدیگر همخوانی نداشته باشد و اگر تصمیم‌های آمریکا و سیاست‌های آمریکا با ما مطابقت نداشته باشد، ما به آن‌ها نه می گوییم.

وی ادامه داد: ما در مسئله فلسطین، قدس و مسائل مختلف گفته‌ایم که سیاست‌های آمریکا اشتباه است. همچنین در مسائه اعمال تحریم علیه ایران نیز سیاست آمریکا را اشتباه می دانیم و من می توانم شمار بیشتری از سیاست های اشتباه آمریکا را برای شما بر شمرم.

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان افزود: ما در صورت مواجهه با سیاست‌های اشتباه آمریکا به آن‌ها نه می گوییم. ما نه گفتن را بلدیم زیرا کشوری مستقل هستیم و تصمیم‌های‌مان را خودمان می گیریم.

نظرات بینندگان