arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

آمریکا کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دلاری به لبنان را متوقف کرد

آمریکا کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دلاری به لبنان را که شامل سلاح‌های مورد استفاده برای امنیت مرزی است، متوقف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده که کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دلاری به لبنان را متوقف می‌کند.

به گفته این مقام‌ها، تصمیم به قطع کمک نظامی خارجی به لبنان توسط دفتر بودجه کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا گرفته شده و وزارتخانه توضیحی درباره علت اتخاذ این تصمیم به کنگره نداده است.

این کمک نظامی که شامل تجهیزات دید در شب و سلاح‌های مورد استفاده در امنیت مرزی است، در حالی قطع می‌شود که سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در پی نزدیک به دو هفته اعتراض‌های خیابانی به عملکرد دولت، استعفا داد.

لبنان دو هفته است که درگیر ناآرامی‌های اجتماعی است و اعتراض های خیابانی، عملا کار و فعالیت در این کشور را به تعطیلی کشانده است. الحریری میگوید با یک دولت تکنوکرات قادر خواهد بود کشور را از گرداب فساد و بحران اقتصادی نجات دهد.

ارتش لبنان برای تجهیز و توسعه خود حدود ۹۰ درصد به کمک‌های بین‌المللی وابسته است که این تجهیزات توسط کشورهای حامی و اهداکننده غربی به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس فراهم می‌شود.

بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان به عنوان هدیه نظامی و بخش دیگر آن نیز در چارچوب برنامه کمک‌های ویژه آمریکا به ارتش این کشور انجام می‌گیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به تازگی در دیدار با حریری بر ادامه کمک‌های نظامی واشنگتن به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان