arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

سفیر کره جنوبی: مذاکرات پشت پرده‌ای میان آمریکا و کره شمالی در جریان نیست

سفیر کره جنوبی در آمریکا اظهار کرد، به نظر نمی‌رسد آمریکا و کره شمالی از زمان مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در سطح کاری که بدون توافق در سوئد پایان یافت، مذاکرات پشت پرده‌ای با یکدیگر داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

، لی سو هیوک، سفیر کره جنوبی در آمریکا این اظهارات را پس از دیدار با استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و نماینده ارشد واشنگتن در مذاکرات با پیونگ‌یانگ بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، لی همچنین گفت، بیگان تمایل خود را برای حفظ جایگاهش در مذاکره با کره شمالی فارغ از هرگونه تغییر در "وضعیتش" ابراز کرد.

چند ساعت بعد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بیگان را نامزد تصدی معاونت وزارت امور خارجه کرد تا جانشین جان سولیوان شود که خود نیز نامزد تصدی سفارت آمریکا در روسیه است.

سفیر کره جنوبی افزود: من همچنان بر این باورم که مایوس شدن از مذاکرات و شکست خورده دانستن مذاکرات استکهلم رویکرد مناسبی نیست. با توجه به چیزی که از مقامات آمریکایی و کره شمالی شنیده‌ام، فکر نمی‌کنم این مذاکرات به پایان رسیده باشند.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره پشت پرده آمریکا و کره شمالی در حال حاضر گفت: من احساس نمی‌کنم چنین مذاکراتی در جریان باشد.

او درباره احتمال از سر گیری مذاکرات در سطح کاری در ماه نوامبر میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ گفت: فکر نمی‌کنم بتوان در این باره پیش‌داوری کرد.

این سفیر از بیان جزییات دیدارش با بیگان سر باز زد و تنها گفت، این نماینده ویژه به توضیح وضعیت فعلی با کره شمالی و روند و پایان مذاکرات استکهلم پرداخت که در روز 5 اکتبر برگزار شد.

وی افزود، در دیدار با بیگان درباره پرتاب‌های موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی که اوایل روز پنجشنبه انجام شد، صحبتی به میان نیامد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان