arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

پکن: روند انتخاب رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را بهبود می‌دهیم

چین اعلام کرد که اقداماتی برای بهبود روند انتخاب رئیس اجرایی هنگ‌کنگ انجام خواهد داد. هم اکنون رئیس اجرایی هنگ‌کنگ توسط گروهی متشکل از ۱۲۰۰ رای دهنده که به پکن وفادار هستند، انتخاب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین اعلام کرد که اقداماتی برای بهبود روند انتخاب رئیس اجرایی هنگ‌کنگ انجام خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت رئیس‌جمهور شی جینپینگ با اعلام بهبود در روند انتخاب رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، که یکی از مطالبات مردم در اعتراضات اخیر این منطقه است، اظهار کرد دولت چین قصد دارد اقداماتی را در این باره صورت دهد.

یکی از مقامات ارشد اداره امور هنگ کنگ و ماکائو، شن چونیائو، در کنفرانس خبری بیان کرد که رؤسای ارشد کمونیست همچنین این هفته در جلسه‌ای پشت درهای بسته تصمیم گرفتند که برای حفظ امنیت ملی، سیستم قضایی هنگ‌کنگ را بهبود بخشند.

هنگ‌کنگ یکی از مستعمرات قدیمی انگلیس است که در سال ۱۹۹۷ به چین تحویل داده شد. این منطقه تحت قانون اساسی‌اش از خودمختاری و آزادی زیادی نسبت به چین برخوردار است.

از ابتدای ماه ژوئن گذشته اعتراضاتی به صورت تقریبا روزانه تشکیل می‌شود که علیه "مداخلات روزافزون پکن" و خواهان اصلاحات دموکراتیک است. یکی از خواسته‌های معترضان توانایی انتخاب از طریق حق رای همگانی مستقیم برای انتخاب رئیس اجرایی هنگ کنگ است که هم اکنون توسط گروهی متشکل از ۱۲۰۰ رای دهنده که به پکن وفادار هستند، انتخاب می‌شود.

با اشاره به اینکه می‌بایست به جامعه هنگ‌کنگ، به ویژه مقامات و نوجوانان، قانون اساسی را آموزش داد، شن چونیائو اظهار کرد که باید آگاهی ملی و میهن‌پرستی در هنگ کنگ را نیز با استفاده از تدریس تاریخ و فرهنگ چینی تقویت کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان