arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

کلاهبرداری در قالب سایت تخفیف جریمه رانندگی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری اینترنتی در قالب تخفیف جریمه رانندگی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری اینترنتی در قالب تخفیف جریمه رانندگی خبر داد.

 سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهارداشت: افراد سود جو و کلاهبردار با طراحی صفحات جعلی در قالب اعطا تخفیف جریمه راهنمایی و رانندگی به مالکان خودرو تا سقف ۸۰ درصد قربانیان را به صفحات جعلی هدایت و پس از انجام مهندسی اجتماعی و دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فتا در چارچوب ماموریت های محوله ضمن رصد دائمی فضای مجازی،اقدامات مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را شناسایی و خنثی می کند.

وی با اشاره شیوه این نوع کلاهبرداری، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و نیز همکاری مجموعه پلیس فتا استان اصفهان، ضمن مسدود سازی سایت مذکور، شناسایی مجرمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: اگر هموطنان به هر دلیلی فریب خورده و اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت https://jarimeh.com وارد کرده اند بلافاصله نسبت به تغییر رمز کارت بانکی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و همکاری دوجانبه با رسانه ملی، آگاهی و دانش عمومی هموطنان نسبت به جرائم حوزه سایبر ارتقا مناسبی یافته ولیکن افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از ترفندهای مختلف مترصد کلاهبرداری از هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی می باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: بایستی شهروندان نسبت به وقوع این گونه جرائم آگاه بوده و همواره به مرجع ارسال این گونه تبلیغات و آگهی های دروغین هوشیار باشند و کلیه اخبار و نیازهای اطلاعاتی خود را صرفا از منابع معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاریهای رسمی دنبال کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyber police.ir بخش گزارشات مردمی جهت پیگیری لازم منعکس کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان