arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

وزیر علوم: بندهای مورد اختلاف شیوه‌نامه انضباطی به نفع دانشجویان تفسیر شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موارد مورد اختلاف در شیوه‌نامه انضباطی تا زمان اصلاح برخی نواقص، بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«منصور غلامی» درباره اعتراض‌های صورت گرفته به ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان توسط وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت تاکید کرد: هدف تدوین کنندگان این شیوه‌نامه بهبود روند رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در دانشگاه‌ها و حفاظت از حقوق قانونی دانشجویان است و مسئولان دانشگاه‌ها باید در روند رسیدگی به پرونده های انضباطی نهایت دقت را در حفاظت از حقوق دانشجویان به کار بندند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات و اعتراض‌های متعدد به این شیوه‌نامه اظهار داشت: وزارت علوم از همه انتقادات حتی تندترین آنها استقبال می‌کند. به طور طبیعی ممکن است این شیوه‌نامه نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید با بهره‌مندی از نظر کارشناسان، دانشجویان و در گفت‌وگویی انتقادی که میراث نهاد دانشگاه است، مرتفع شود.

وزیر علوم ادامه داد: برای رصد مداوم نحوه اجرای این آیین نامه در ۶ ماه نخست ابلاغ آن به سازمان امور دانشجویان ماموریت داده خواهد شد.

غلامی افزود: تا زمان اصلاح برخی نواقص، موارد مورد اختلاف در شیوه نامه انضباطی بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند تعداد دانشجویانی که درگیر مسائل انضباطی می شوند بسیار اندک است اما وزارت علوم در نظر دارد در هفته‌های آینده جلساتی را با کارشناسان امور حقوقی، انضباطی و نمایندگانی از دانشجویان منتقد شیوه‌نامه برای شناسایی و مرتفع کردن ایرادات آن برگزار کند.

پایان هفته گذشته اعتراض هایی به شیوه نامه انضباطی سال ۹۸ دانشجویان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بررسی و اصلاح این شیوه نامه با همکاری تشکل های دانشجویی خبر داد.

همچنین رئیس جمهوری در جلسه روز چهارشنبه (هشتم آبان ماه) هیات دولت به وزرای علوم و بهداشت تاکید کرد که با تشکل های دانشجویی برای حل این مسئله مراودات بیشتری داشته باشند./

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان