arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰

مسلمانان آمریکا خواستار استعفای رئیس پلیس نیویورک شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای روابط اسلامی آمریکایی به دنبال انظار گزارشهایی مبنی بر پخش مستمر یک ویدئو اسلام هراسانه که مسلمانان را به جنگ علیه غرب متهم می‌کند خواستار استعفای رئیس پلیس نیویورک شد.

به گزارش مهر به نقل از منابع اینترنتی، نهاد اعواد مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی طی بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات ری کلی رئیس پلیس نیویورک و پل براون نایب رئیس وی به عنوان سران این دپارتمان پلیس رفتار مقامات اجرای قانون با مسلمانان آمریکایی سراسر کشور را تعیین می کند.

وی افزود: شهرت دپارتمان پلیس نیویورک درباره اقدامات نامناسب نسبت به مسلمانان از گذشته تا کنون گویای این مطلب بوده است، اما اکنون زمان تغییر است.

چندی پیش هم مسئله اعزام جاسوسان پلیس نیویورک میان جامعه مسلمان خشم بسیاری از طرفدران حقوق بشر و مسلمانان را موجب شد.

به دنبال افشای این حقیقت که دپارتمان پلیس نیویورک طی مدت طولانی یک ویدئو اسلام هراسانه را برای آموزش 1500 نفر از افسران خود مورد استفاده قرار داده و طی آن مسلمانان را به داشتن دستورالعمل جنگ علیه غرب متهم کرده است مناقشات بسیاری رقم خورد.

درپی این مناقشات مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک از دپارتمان پلیس نیویورک برای استفاده از این فیلم ضد اسلامی انتقاد کرد.

این فیلم همچنین در برگیرنده مصاحبه ای با ری کلی رئیس پلیس نیویورک است، این درحالی است که پس از رسانه ای شدن موضوع و انعکاس گسترده آن کلی برای همکاری با فیلمسازان از جامعه مسلمان عذرخواهی کرد.

رهبران مسلمان نیز اظهار داشتند که اعتماد مردم نیویورک به پلیس از بین رفته است.

سایروس مک گلدریک مدیر حقوق مدنی در دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در دفتر نیویورک اظهار داشت: این مناقشه موضوع قضاوت نادرست به استفاده از اسلام هراسی به عنوان ابزاری برای آموزش حرکت کرده است. بی اعتمادی شهروندان نیرویورک به مقامات پلیس این ایالت موجب شده هرحرکت آنها مورد سوال قرار بگیرد و این وضعیت نیازمند استعفای فوری آنها است.

از زمان یازدهم سپتامبر تا کنون مسلمانان آمریکا که تعداد آنها بین شش تا هشت میلیون نفر تخمین زده شده نسبت به فرسایش حقوق مدنی خود با این باور که آمریکاییها دین آنها را هدف گرفته معترض بوده اند.
نظرات بینندگان