arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کشور مالی را برعهده گرفت

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از "باماکو" گزارش داد که گروه تروریستی "داعش" مسئولیت حمله جمعه گذشته در کشور آفریقایی مالی را بر عهده گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله مرگبار جمعه گذشته به یک مقر نظامی در شمال شرق مالی را بر عهده گرفت که در آن 54 تن از جمله یک غیرنظامی جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شده بودند.

پایگاه خبر آمریکایی "دیفنس پست" دیروز گزارش داده بود که "یایا سانگاره" وزیر ارتباطات مالی در این ارتباط گفته بود که تروریست های مسلح (جمعه شب) با حمله به مواضع نظامیان این کشور در منطقه "اِندِلیمانه" 54 تن را کشته و 11 تن دیگر را زخمی کرده و در عین حال خسارت زیادی به تجهیرات نظامی آنها وارد کردند.

تروریست ها در مهرماه نیز با حمله به کاروان صلحبانان سازمان ملل در مالی به وسیله بمب کنار جاده ای، چند تن از آنها را کشتند. در اواخر مهر نیز در حمله دیگری به نظامیان مالی 25 تن از آنها را به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، یک گروه افراطی وابسته به "القاعده" در "مغرب اسلامی" موسوم به "آکیم" بلافاصله بعد از این حمله، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

معمولا شاخه القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت این قبیل عملیات را بر عهده می گیرد. این گروه همچنین مسئولیت حمله‌ به پایگاه نیروهای وابسته به سازمان ملل در "تیمبوکتو" در غرب مالی در ۵ فوریه سال جاری را بر عهده گرفته بود.

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ به طور موقت به دست شبه‌نظامیان افراطی افتاد. تنها با کمک فرانسه بود که مالی توانست این افراد وابسته به القاعده را به عقب براند. در حال حاضر مانند گذشته همچنان گروه‌های افراطی در منطقه فعال هستند و هر ازگاهی دست به عملیات می‌زنند.

صلح‌بانان سازمان ملل متحد از حمایت سربازان آلمانی برخوردار هستند. مجلس آلمان در ماه ژانویه گذشته تصمیم گرفت که این مأموریت را گسترش داده و تعداد سربازان مستقر در مالی را به ۶۵۰ نفر برساند.

با وجود خطرناک بودن شمال مالی قرار است ارتشیان آلمانی در همین منطقه مستقر شوند و در آنجا از واحدهای هلندی حمایت کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان