arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

آغاز مراسم بدرقه پیکر ابراهیم آبادی به سوی خانه ابدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی امروز یکشنبه ۱۲ آبان در خانه سینما آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی امروز یکشنبه ۱۲ آبان در خانه سینما آغاز شد.

 مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) آغاز شد.

نرگس آبیار، همایون اسعدیان، علی دهکردی، مهوش وقاری، خسرو احمدی، رضا ناجی از جمله حاضران در این مراسم هستند.

دهکردی در ابتدای مراسم گفت: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، بسیار متاسفم که هنوز سوگ داریوش اسدزاده را فراموش نکرده بودیم. آبادی عزیز مردی دلنشین و دوست داشتنی و همکار درجه یک بازیگری و کارگردانی تئاتر بود.

وی ادامه داد: او از اولین کسانیکه بود که در خارج از ایران بازیگری و کارگردانی را تحصیل کرد به چکسلواکی اعزام شد تا این هنر را بیاموزد. اگر امروز دنیای بازیگری از اعتلای چشمگیری برخوردار است و جوایزی می گیرند که تحسین جهانیان را برمی انگیزد راهی است که امثال آبادی و دیگر پیشکسوت ها پیش گرفتند. او در طیف گسترده ای در نقش آفرینی ها حضور داشته است از حضوردر فیلم های کودکان که فانتزی بوده است تا سریال های فاخر تلویزیون.

دهکردی در پایان سخنانش بیان کرد: هیچ خاطره تلخی از ابراهیم آبادی وجود ندارد و اگر این اتفاق برایش رخ نمی داد حالا حالاها می توانست نقش های ماندگار بر جا بگذارد. او یک مدافع صنفی فعال برای ما بازیگران هم بود. ما از حضورش در جمع فعالان خانه سینما استقبال می گردیم چون پر از انرژی بود.

نظرات بینندگان