arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه،‌جمعه، ۱۳ آبان ۱۲۶۰

دیشب تازه اصلاح شده بود میان انیس‌الدوله و شاه. باز در سر شام انیس‌الدوله به شاه متغیر شده بود که پسر ملیجک مثل گه چه است که هر شب در سر شام حاضر می‌کنی؟ شاه برآشفته بود و همان شبانه بچه مرا از اندرون بیرون کردند به خانه آوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انیس‌الدوله به شاه متغیر شده بود که پسر ملیجک مثل گه چه است که هر شب در سر شام حاضر می‌کنی؟

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

درخانه [دربار] ملیجک [ملیجک اول برادر امین اقدس (سوگلی شاه) و پدر ملیجک دوم - انتخاب] را دیدم. پرسیدم: «دیشب شاه بیرون شام میل فرمودند؟» گفت: «خیر، لکن امشب خواهد بود.» پرسیدم: «چرا؟» گفت: «دیشب تازه اصلاح شده بود میان انیس‌الدوله و شاه. باز در سر شام انیس‌الدوله به شاه متغیر شده بود که پسر ملیجک مثل گه چه است که هر شب در سر شام حاضر می‌کنی؟ شاه برآشفته بود و همان شبانه بچه مرا از اندرون بیرون کردند به خانه آوردند.» شاه بیرون تشریف آورد. از ملیجک پرسید: «پسرت کو؟» بی‌محابا عرض کرد: «دیشب او را به خانه آوردند، قدغن کردند دیگر اندرون او را راه ندهند.» شاه عذرخواهی نمود. من هم رشته کلام را گرفته تمجید زیاد از طفل نمودم. ناهار میل فرمودند. روزنامه عرض شد. بعد از ناهار مراجعت به خانه نمودن. دنبل زیاد در پا دارم. اذیت می‌کند. عصر هم شاه به عیادت ولیعهد رفته بود.

نظرات بینندگان