arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

اینترنت در بغداد و چند شهر دیگر عراق دوباره قطع شد

سازمان "NetBlocks" که وظیفه امنیت سایبری و مدیریت اینترنت را دارد، بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، اینترنت در بغداد پایتخت و چند شهر دیگر عراق قطع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تارنمای اینترتی NetBlocks، قطع اینترنت در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ (بامداد سه‌شنبه به وقت بغداد) رخ داده است.

این تارنما اعلام کرد، میزان برقراری اینترنت عراق در شهرهای بغداد، کربلا و بصره به زیر ۱۹ درصد از سطح نرمال کاهش یافته است.

پیش از این و بدنبال خشونت‌های یک هفته‌ای در موج اول اعتراضات در ۱ اکتبر (۹مهرماه)، اینترنت در بغداد و چندین شهر دیگر عراق قطع شده بود، اما از ۱۹ مهرماه به دنبال فروکش کردن اعتراضات بار دیگر اینترنت در این کشور برقرار شد.

آمارها حاکی است هم‌اکنون ۱۴ میلیون از جمعیت ۳۷ میلیونی عراق از اینترنت استفاده می‌کنند و حدود ۴۰ درصد از آنان نیز در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.

قطعی دوباره اینترنت در عراق به دنبال مرحله دوم اعتراضات روی می‌دهد که بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی، صدور دستور العمل‌های مختلف نتوانسته است، آرامش را به کشور بازگرداند.

مرحله نخست اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان