arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

عزت الله انتظامي: هنرمندان پيشكسوت نبايد دغدغه دارو و درمان داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عزت الله انتظامي با تاكيد بر ضرورت نهادينه شدن كمك‌رساني به هنرمندان بيمار گفت:‌ هنرمندان پيشكسوت كه سال‌ها عمر و جواني شان را براي فرهنگ و هنر اين مملكت صرف كرده‌اند، نبايد در سن بالا دغدغه نان‌، دارو و درمان داشته باشند.

اين هنرمند با سابقه تئاتر و سينما در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب ادامه داد: هنرمندان تا زمانيكه جوان و سرپا هستند كمتر دچار مشكل هستند اما متاسفانه وقتي پا به سن مي‌گذارند، كم كم فراموش مي‌شوند در حاليه در سنين بالا بايد بيشتر مورد توجه و حمايت باشند.

آقاي بازيگر پيشنهاد كرد: با حمايت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بخشي در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي به درمان هنرمندان پيشكسوت‌، بيمار و از كار افتاده اختصاص داده شود.

رئيس هيات مديره خانه تئاتر با اشاره به برگزاري جلسه‌اي مشترك با مدير عامل خانه هنرمندان ايران و خانه تئاتر براي تشكيل صندوق حمايت از هنرمندان بيمار و از كار افتاده توضيح داد: در اين جلسه طرحي براي تشكيل اين صندوق مطرح شد كه براساس آن صندوقي در خانه هنرمندان تشكيل شود كه ماهانه بودجه‌اي براي كمك به هنرمندان بيمار در آن واريز شود و قرار شد آقاي سرسنگي طرح تشكيل اين صندوق را در شهرداري تهران پيگيري كند.

عزت الله انتظامي تصريح كرد: اگر اين صندوق تشكيل شود بخش زيادي از مشكلات هنرمندان حل مي‌شود در غير اين صورت براي تامين هزينه درمان هر يك از هنرمندان دچار مشكل خواهيم بود.

وي در عين حال از همكاري معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حمايت از چند هنرمند تئاتر تقدير كرد و گفت:‌ آقاي شاه‌آبادي و آقاي عظيمي مشاور ايشان درخواست ما را براي انجام حمايت‌هاي ماهانه از هشت هنرمند تئاتر پذيرفته‌اند كه اميدواريم ديگر هنرمنداني كه دچار بيماري هستند يا از كار افتاده شده‌اند نيز از حمايت‌هاي لازم برخوردار شوند.
نظرات بینندگان