arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

فرود اضطراری بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بولیوی

بالگرد حامل «اوو مورالس» رئیس‌ جمهوری بولیوی لحظاتی پس از برخاستن از زمین، بدلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای شبکه تله سور از قول نیروی هوایی بولیوی اعلام کرد که بالگرد حامل رئیس جمهوری ساعاتی پیش به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.

مقامات بولیوی اعلام کردند، پس از آنکه خلبان این بالگرد در جریان نقض فنی قرار گرفت فورا به زمین نشست. نیروی هوایی بولیوی اعلام کرد که تحقیقات در مورد نقص فنی بالگرد در جریان است و هیچ فردی در این حادثه آسیبی ندید.

مورالس پیش از حضور در این بالگرد در مراسم افتتاح جاده ای میان دو منطقه در بولیوی شرکت کرده بود.

وی طی سخنرانی در این مراسم خواستار دفاع از صلح و دموکراسی در بولیوی در بحبوحه اعتراض های مخالفان شده بود.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین در این سخنرانی از مخالفان خواست تا اگر مدرکی دال بر دستکاری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دارند، ارائه کنند.

نتایج نهایی انتخابات بولیوی که 28 مهر ماه برگزار شد نشان داده که مورالس ۴۷.۰۸ آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که به این نتایج معترض هستند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند.

این در حالیست که اوو مورالس از تمامی گروهها و مردم خواست تا زمان تکمیل بازبینی نتایج انتخابات توسط سازمان کشورهای قاره آمریکا صبور باشند و دست به اقدامات خشونت آمیز نزنند.

اوو مورالس ۶۰ ساله برای حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی فعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان