arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

آمریکا: ساختار محیط تجاری چین باید متحول شود

تیم استراتفورد رییس اتاق بازرگانی آمریکا در چین گفت که شرکت های خارجی و آمریکایی خواستار تحول اساسی و زیربنایی در محیط و ساختار تجاری چین هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز سه شنبه از قول تیم استراتفورد نوشت اینکه دو کشور توافقنامه تجاری برای کاهش مناقشات امضا کنند برای کشاورزان خوب است اما تا زمانی که ساختار محیط تجاری چین متحول نشود ، شرکت ها راضی نخواهند شد.

وی تاکید کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم بیش از آنکه به مسایل شرکت های آمریکایی توجه کند به دنبال اقداماتی در حمایت از جاه طلبی های سیاسی خودش است.

شرکت های آمریکایی بنا به این گزارش کماکان از وضعیت بازار در چین خرسند هستند اما بر این باورند که امضای توافقنامه موقتی برای توقف جنگ تجاری نمی تواند همه مشکلات آنها را حل کرده و تحولی زیربنایی در ساختار تجاری چین ایجاد کند.

گزارش حاکی است شاید دو طرف در مذاکرات برای امضای توافق موقت به نتیجه برسند اما آمریکا آنقدر نفوذ و توان ندارد که در چنین شرایطی بتواند محیط تجاری چین را تغییر دهد.

رییس اتاق بازرگانی آمریکا در چین گفت ترامپ می داند که باید برای انتخابات سال آینده میلادی آماده شود و برای همین توافق را برای جاه طلبی های سیاسی خود دنبال می کند و کمتر توجهی به چالش های شرکت های آمریکایی در چین دارد.

وی که نماینده پیشین تجاری آمریکاست ، گفت: توافق موقت تجاری برای کشاورزان آمریکایی سودمند خواهد بود اما این چیزی نیست که ما به دنبالش باشیم و شرکت ها را راضی کند ولی ظاهرا این توافق در راستای اهداف سیاسی رییس جمهوری است.

چین قبول کرده است طبق توافق موقت نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزان آمریکایی خریداری کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان