arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

تجمع اپوزیسیون، رئیس جمهوری صربستان را به سوی در پشتی تلویزیون فرستاد

رئیس جمهوری صربستان در پی تجمع اعتراضی در مقابل تلویزیون دولتی این کشور مجبور شد از در پشتی برای ورود به ساختمان تلویزیون استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته رویترز، حدود ۲۰۰ تن از حامیان خشمگین اپوزیسیون در اصلی ساختمان تلویزیون دولتی صربستان را در اعتراض به کنترل دولت بر رسانه‌ها مسدود کردند و باعث شدند تا الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری این کشور از در پشتی برای ورود به ساختمان استفاده کند.

معترضان فریاد "ووجیچ، دزد" سر می‌دادند و تجمع آنها در مقابل در اصلی ساختمان تلویزیون صربستان یک ساعت پیش از مصاحبه زنده رئیس جمهوری صورت گرفت.

معترضان، رئیس جمهوری را به کنترل رسانه‌ای و پاسخ ندادن به سوالات دشوار متهم کرده‌اند؛ اتهاماتی که وی آنها را رد می‌کند.

یک واحد ویژه پلیس نیز برای جلوگیری از خشونت بین معترضان اپوزیسیون و حدود ۱۰۰ تن از حامیان رئیس جمهوری صربستان در محل مستقر شد.

ووجیچ تصویری از داخل استودیو RTS در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: از در پشتی وارد ساختمان شدم. از همه کسانی که از من حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

بسیاری از احزاب اپوزیسیون قرار است انتخابات سال آتی پارلمانی را به دلیل "نبود موقعیتی برای مبارزات انتخاباتی" تحریم کنند. مذاکرات با میانجی‌گری اتحادیه اروپا بین اپوزیسیون و "حزب مترقی" ووجیچ هنوز به توافقی دست پیدا نکرده‌اند.

ائتلاف برای صربستان متشکل از احزاب و جنبش‌های اپوزیسیون برای بیش از یکسال در اعتراض به فساد، خقفان آزادی رسانه‌ای و دموکراسی و اقدامات مستبدانه حزب مترقی ووجیچ دست به راهپیمایی‌های هفتگی زده‌اند.

ووجیچ و حزبش این اتهامات را رد می‌کنند.

بر اساس گزارش شاخص آزادی جهانی رسانه‌ای گزارشگران بدون مرز در سال جاری میلادی، جایگاه صربستان با سقوط ۱۴ پله‌ای به نودمین در بین ۱۸۰ کشور رسیده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان